Reteta fast a Taxei Cepoi

Reteta fast a Taxei CepoiMinistrul Sanatatii spune ca mancarea nesanatoasa implica o morbiditate crescuta. Daca tu cetatean te indopi cu hamburgeri si pizza, nu e normal sa dai bani la sanatate, scrie Biziday.

Trebuie sa recunoastem ca logica noului ministru al sanatatii este beton. Deja ma tem de momentul in care domnul Cepoi va da prima tura prin spitale si va vedea cati vin acolo loviti de masini.

Pai daca masinile implica morbiditate n-ar fi normal sa taxam si masinile pe acelasi principiu? Dar v-ati gandit vreodata cate boli au intrare respiratorie? Oare respiratul nu implica morbiditatea crescuta?

Chiar nu se revolta nimeni?

Chiar nu se revolta nimeni?Inca un miliard de euro se pregateste sa completeze galeria investitiilor fara cap (din care 66 de milioane de euro consultanta): Metrorex face demersurile pentru constructia magistralei catre Otopeni, scrie Riscograma.

Nu este foarte clar de ce trebuie sa sape 15 Km pe sub pamant pana in afara orasului cand exista cale ferata pana la doar 1 Km si hectare intregi de parloaga la suprafata.

Afaceri cu bani putini

Afaceri cu bani putiniZiarul Adevarul a intrebat cativa antreprenori romani ce afaceri ar deschide in momentul de fata in Romania daca ar avea 30 mii euro, scrie Marius Ghenea.

Cred ca ce este important de retinut e faptul ca un anumit tip de afacere solicita si o investitie potrivita, iar in multe afaceri (de productie, distributie la scara mare, sectorul energetic, etc.) investitiile necesare sunt mult peste acest barem de 30 mii euro.

Iata de ce, la astfel de sume relativ micirecomand startul prin afaceri simple de servicii, in domeniul in care antreprenorul sau antreprenorii au experienta si abilitatile potrivite.

Sa ieftinim benzina jumulind gaste

Sa ieftinim benzina jumulind gasteEconomistii stiu ca impozitarea sau amenintarea cu impozitarea nu poate duce la scaderea preturilor, din contra. Cu cat este mai acuta impozitarea, deci cu cat libertatea de a face afaceri este mai ingradita, cu atat productia are de suferit iar preturile tind sa creasca, scrie Bogdan Glavan.

Ma multumesc sa spun ca daca statul vrea ieftinirea sau stabilizarea preturilor carburantilor, atunci (1) ar trebui sa ia masuri pentru incurajarea productiei si cresterea competitiei pe piata (dar nu prin cresterea taxelor sau redeventelor, dah) si (2) ar trebui sa inceteze alimentarea artificiala a cererii prin conditii monetare permisive.