Nina Bratfalean, BMW Group: Manualele lui Philip Kotler au fost painea si apa noastra

Nina Bratfalean, BMW Group: Manualele lui Philip Kotler au fost painea si apa noastra“La inceputul studiilor mele de marketing, la facultate, manualele lui Philip Kotler (asa devenisera) au fost painea si apa noastra. De acolo stiu cum e cu cei 4P…A fost si este un indrumar si o referinta pentru toti marketerii. Asa cum la schi, de exemplu, inveti intai pozitia corecta a picioarelor si a trupului, tot asa, in marketing, il citesti intai pe Philip Kotler. Cel mai nou, din articolele lui Philip Kotler publicate in <<Journal of Marketing>> (recomand abonare la site si/ sau newsletter) am invatat despre marketingul pe care il fac insisi cumparatorii. Nu doar noi, vanzatorii, facem marketing asiduu. Interesant este cum ne contureaza actiunile de marketing chiar cumparatorii”, spune Nina Bratfalean, directorul de marketing al producatorului auto BMW Group Romania.

Managerul adauga ca unul dintre cele mai importante principii prezentate de Philip Kotler in scrierile sale sunt cele despre marketingul social.

“Nu cel al retelelor sociale, ci acela care priveste cauzele caritabile, marketarea unui stil de viata, campaniile de educare. Principiile lui se aplica peste tot. Este general valabil la peste patru decenii aproape de cand le-a emis”, spune Blatfarean.

Ce l-ar intreba directorul de marketing al BMW pe fondatorului marketingului daca l-ar intalni?

“Vreau sa ii ascult perspectiva asupra internationalizarii unui brand prin intermediul new media, de exemplu. Cum ar face el, precis, planul de marketing (pana in cel mai mic detaliu). Cum ar eficientiza costurile si in ce directii ar merge”, afirma oficialul producatorului auto.

Ioana Gorganeanu, MasterCard: Criza si noile tehnologii au crescut importanta conceptelor lui Kotler

Ioana Gorganeanu, MasterCard: Criza si noile tehnologii au crescut importanta conceptelor lui KotlerChiar daca este unul dintre pionierii matketingului, ultimii ani marcati de criza financiara globala, schimbarea consumatorilor si noile tehnologii l-au facut pe specialistul american sa fie si mai contemporan.

„In noul context, importanta pe care o au diferentierea si pozitionarea unei companii - concepte promovate de Kotler - nu a scazut, ci dimpotriva, este mult mai mare. Mai mult, fundamentele diferentierii au trebuit reconsiderate, s-au readus in discutie valorile intrinseci ale produselor si serviciilor, modul in care acestea confirma asteptarile consumatorilor si ale utilizatorilor, modul in care confirma, sau nu, legaturile emotionale stabilite prin comunicare”, explica Ioana Gorganeanu, directorul de marketing pentru Romania si regiunea Balcanilor la MasterCard.

Managerul afirma ca principiul lui Kotler care i se pare cel mai important este cel de care isi aduce aminte cel mai des, si anume cel referitor la importanta pe care companiile trebuie sa o acorde clientului.

„Kotler spune ca orice companie trebuie sa treaca de la o abordare bazata pe realizarea produsului la una bazata pe proprietatea clientului asupra produsului. In plus, companiile trebuie sa faca mai mult decat sa-si multumeasca clientii, trebuie sa se asigure ca le asigura o satisfactie mai mare decat reuseste concurenta. Proprietatea clientului asupra marcii devine si mai evidenta acum, in era digitala, cand prin social media clientul poate deveni ambasador voluntar al marcii sau, dimpotriva, denigrator credibil”, declara Gorganeanu.

Managerul MasterCard spune ca daca ar putea l-ar intreba pe profesorul Kotler daca experienta i-a demonstrat vreodata ca vreunul dintre principiile sale poate da gres si cum ori daca vreunul dintre aceste principii a evoluat radical in ultimii ani.

Paul Markovits, Heineken: Oricine vrea sa faca marketing de calitate nu poate sa nu fi invatat de la Kotler

Paul Markovits, Heineken: Oricine vrea sa faca marketing de calitate nu poate sa nu fi invatat de la Kotler„Oricine face marketing a deschis ochii citind paginile <<unui>> Kotler. Eu tin minte ca am deschis ochii la editia a VI-a in engleza si, cred ca, editia a III-a in romana. Ultimul volum Kotler pe care il am in biblioteca este editia a XII-a. Oricine isi doreste sa faca marketing de calitate nu poate sa nu fi invatat de la Kotler. Cele mai importante doua lucuri pe care le-am invatat de la Kotler sunt definitia marketingului si centralitatea nevoii consumatorului in crearea de valoare”, afirma Paul Markovits, directorul de marketing al Heineken Romania, unul dintre principalii producatori de bere de pe piata locala.

Markovits adauga ca s-a intalnit cu Philip Kotler in 2006, la Budapesta.

Iar daca l-ar reintalni spune ca l-ar intreba daca a gustat vreuna din berile din portofoliul Heineken Romania si ce parere are despre ele.