Fares

FaresPe locul al zecelea se afla producatorul de ceaiuri si plante medicinale Fares, unul dintre cei mai mari jucatori in domeniu.

Napolact

NapolactProducatorul de lactate Napolact este brandul aflat pe locul al noualea in preferintele romanilor.

Kandia

KandiaPozitia a opta in clasament este ocupata de ciocolata Kandia produsa de compania Kandia Dulce.

Cris-Tim

Cris-TimProducatorul de mezeluri Cris-Tim, fondat de antreprenorul Radu Timis, ocupa locul al saptelea in topul realizat de revista Biz.

Plafar

PlafarPe locul al saselea in clasament se afla tot un producator de plante medicinale si ceaiuri, Plafar. Sub acest brand este operat si un lant de magazine.

La Dorna

La DornaPozitia a cincea este ocupata tot de brand de produse lactate, La Dorna.

Poiana

PoianaBrandurile din ciocolata revin in top, de aceasta data pe locul al patrulea, prin Poiana, marca din portofoliul raft Foods Romania, cel mai important jucator de pe piata locala a ciocolatei.

Dorna

DornaBrandul de apa plata si mineral Dorna intra pe podium, ocupand pozitia a treia in clasament.

Gerovital

GerovitalGerovital, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de produse cosmetice, se afla pe locul al doilea in top.

Borsec

BorsecApa minerala si plata Borsec se afla pentru al treilea an consecutiv pe prima pozitie in clasamentul realizat de Unlock Market Research pentru revista Biz.

In topul de anul acesta au intrat patru noi marci romanesti: Caroli, Adria, Silva si Dedeman.

Brandurile care au inregistrata cresteri spectaculoase anul acesta sunt Fares, Dero, Elmiplant, Pate Bucegi si Arctic. O ascensiune deosebita a fost inregistrata de categoria alimente, respectiv sub-categoria mezeluri, Cris-Tim fiind unul din brandurile ce se regaseste in primele 10 marci romanesti in 2012.

Anul trecut topul celor mai puternice marci romanesti indica cresteri ale produselor alimentare si ale celor de igiena personala si scaderi pentru categoriile de servicii, bunuri de folosinta indelungata si bauturi alcoolice. Tendinta este fireasca in vremuri de criza si se pastreaza si anul acesta indicand faptul ca oamenii au devenit mai pragmatic.

“La prima editie a topului spuneam ca va fi foarte dificil sa comparam topurile de la an la an. Aceasta a treia editie imi invinge scepticismul din 2010. De regula, dupa trei valuri se poate vorbi de o stabilizare a unui trend. Asta vedem si noi anul acesta. Topul marcilor romanesti este foarte stabil, semn ca romanii considera ca avem valori comerciale incontestabile”, declara Adina Vlad, managing partner in cadrul companiei de cercetare Unlock Market Research.