Claudiu Saftoiu, presedinte-director general Televiziunea Romana

Claudiu Saftoiu, presedinte-director general Televiziunea RomanaIn 2013, piata romaneasca de televiziune va fi tot mai segmentata, cu o audienta tot mai impartita, pe fondul schimbarii accelerate a obiceiurilor de consum video.

La toate acestea se adauga prudenta investitorilor in alocarea bugetelor de marketing si publicitate. De asemenea, piata TV din Romania este din ce in ce mai acaparata de companiile telecom, care devin tot mai interesate de continut, ajungand jucatori in domeniu.

Cel mai important moment din 2013 va fi probabil trecerea la televiziunea digitala terestra, un proces care permite aparitia unei noi platforme de difuzare a semnalului TV, care concureaza cablul si satelitul. Desi va fi tot la nivel experimental, TVR va avea in 2013 cel putin un canal care va transmite digital terestru.

Haluk Kurcer, executive board member & country manager Dogan Media International

Haluk Kurcer, executive board member & country manager Dogan Media InternationalSperam ca in 2013 investitiile in publicitatea pe televiziune vor ramane la nivelul din 2012, dar sunt sanse sa scada. Printre factorii care vor influenta canalele TV in 2013 se numara rezultatele oficiale ale Recensamantului din 2011 care ar putea schimba datele despre numarul total de telespectatori, faptul ca unele canale ar putea sa dispara dupa ce s-au luptat indelung sau au pierdut batalia cu criza.

De asemenea, daca vor fi schimbari legislative, acestea vor influenta piata audio-video.

Pe de alta parte, stirile vor fi mereu importante in televiziune, iar statiile importante vor investi tot mai mult in continut (in productii mari) pentru a obtine un procent bun din audienta si pentru a atrage astfel mai multi advertiseri cand piata isi va reveni

Mihaela Dumitru, managing director Prima TV

Mihaela Dumitru, managing director Prima TVIn acest moment, o previziune realista ar fi ca nivelul pietei de publicitate TV va ramane acelasi, comparativ cu 2012, si in crestere incepand cu 2014.

Vor continua sa aiba succes show-urile mari, grandioase, de studio, de toate tipurile - talent show, game show, quiz show, precum si seriale romanesti si “exotice” (turcesti, indiene, coreene). Accentul televiziunilor generaliste se va pune pe productiile locale, fie pe formate proprii, fie pe adaptari internationale si mai putin pe filme sau seriale americane.Nu in ultimul rand, va continua cresterea gradului de interactivitate cu telespectatorii, in special prin intermediul platformelor de socializare, asa numitul “social TV”.

Carmen Harabagiu, CEO HBO Romania

Carmen Harabagiu, CEO HBO RomaniaCu siguranta, trendul va fi acelasi si in 2013: multe provocari, noutati, riscuri care trebuie asumate, concurenta si dorinta de imbunatatire, toate pentru a ocupa un loc fruntas in topul jucatorilor.

Principala tendinta a pietei va fi furnizarea de continut pe mai multe platforme, precum site-urile de streaming legale, video-on-demand online sau smart TV. Tehnologia actuala ofera mult mai multa libertate de miscare consumatorului, iar marii jucatori din industria media au vazut deja potentialul pietei online si se vor concentra in continuare pe aceste noi platforme de diseminare a continutului.

Andrei Grigorescu, advertising sales director SEE Discovery Networks

Andrei Grigorescu, advertising sales director SEE Discovery NetworksChiar daca vedem o fragmentare mare a pietei, liderii de pe fiecare segment, fie ca vorbim de televiziuni generaliste sau de cele de nisa, vor continua sa atraga cea mai mare parte din audienta, in principal pentru ca investesc puternic in continut si in promovare.

Pe de alta parte, in privinta investitiilor in publicitate pe televiziune, cel mai probabil in 2013, scaderea se va opri si vom ramane la nivelul lui 2012. Insa, tocmai pentru ca bugetele de publicitate ale clientilor vor fi similare cu cele din 2012, diferenta o vor face proiectele speciale, neconventionale si targetarea foarte buna a campaniilor.