1 / 8

Vladimir Oane: Nu poti sa faci nimic fara bani

In primul an de facultate, Vladimir Oane punea la cale un proiect de antreprenoriat care presupunea transmiterea de fotografii prin telefonul mobil. Din pacate, isi aminteste el amuzat, i-a luat-o Nokia inainte. "Aproape milionarul de pe Wall Street" are acum 24 de ani si a ajuns la concluzia ca un start-up poate avea succes doar daca are la baza o idee simpla si fezabila, pe care o intelege toata lumea. Aceasta filosofie de business l-a ajutat sa castige doua dintre cele mai importante competitii de antreprenoriat online ale anului trecut: 11 Minutes si Net Start-Up.

"Noi la Net Start-Up am castigat nu pentru ca am venit cu o chestie interesanta, noi am venit cu cea mai «basic idea», ca sa spun asa, era atat de simplu ca nu puteai sa nu intelegi. Si de aceea am castigat. Deci nu cred ca start-up-ul presupune cea mai interesanta idee sau ceva care revolutioneaza totul. In momentul in care vii cu ceva nou, atunci trebuie sa educi piata. Si asta costa enorm. Ca si start-up nu vrei sa fii acolo, clar", ne-a declarat Vladimir Oane.

Proiectul care a castigat aprecierea juriului la Net Start-Up este CaptainGO, un sistem de rezervari online, dezvoltat impreuna cu Lavinius Marcu. Planul de business al lui Marcu castigase, in 2006, un premiu la Ciel Awards. Doua luni mai tarziu, in proiect a fost cooptat si Vladimir Oane, care isi oferea expertiza in marketing si Internet. Insa know-how-ul in Internet nu este cel mai important element al unui business online, crede Oane. Cunostintele esentiale sunt cele care acopera industria in care este plasat start-up-ul – in acest caz, turismul.

"Chiar daca tu esti expert in Internet, nu poti sa faci o afacere in turism. Pentru ca nu e vorba despre Internet. Daca Lavi nu stia ceva despre turism si noi nu angajam niste oameni care stiu ceva despre turism, noi puteam sa stim carca de net. Nu e despre net problema. E totul despre un plan de afaceri, despre procese, despre cum se aplica lucrurile pe site-ul respectiv, despre instrumentele de administrare, despre oameni, despre o groaza de alte chestii. Ai un site, ok. Business-ul nu e site-ul", explica Oane.

Pe langa CaptainGO, tanarul antreprenor dezvolta proiecte de web marketing, consultanta si planificare strategica in cadrul Metromind, companie pe care a fondat-o in 2004. In prezent, Metromind ofera consultanta web companiilor consacrate, care vor sa-si intareasca pozitia in online, dar primeste si propuneri de dezvoltare a unor start-up-uri curajoase, cladite pe bani putini.

"Ai nevoie de bani ca sa pornesti orice afacere, pentru ca nu poti sa faci nimic fara bani. Dar e nevoie si de pasiune pentru ca pasiunea iti ofera gradul de nebunie necesara ca sa pornesti treaba asta. Noi atunci cand ne-am apucat sa facem CaptainGO nu ne-am gandit ca o sa dureze un an. Daca stiam ca dureaza un an, nu ne mai apucam. Noi voiam sa iesim pe piata in maximum doua luni, cu tot cu intarziere. In cele din urma, ne-am lansat in 12 luni", spune Vladimir Oane.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri