1 / 6

Marii publisheri offline se vor desprinde de brokerii de publicitate

In urmatoarea etapa, publicitatea pe Internet va deveni mai receptiva la nevoile si dorintele consumatorului si va stabili cat anume din modelul pietelor adulte vecine vrea sa urmeze. Marii publisheri offline se vor desprinde de brokerii de publicitate, care vor aduna sub umbrela lor zeci si sute de site-uri mici, cu continut variat, sustin jucatorii din industrie.

“In acest moment, cred ca piata de la noi a ajuns in sfarsit la pubertate, cu toate manifestarile specifice varstei”, ne-a declarat Sorel Radu, director de vanzari al Grupului Realitatea-Catavencu. “Vad, de exemplu, cum decurg discutiile de pe blogurile «reprezentantilor» acestei industrii si observ acolo un soi de nervozitate amestecata cu nerabdare, uneori cu pripeala si definitiv cu orgolii”.

“Ceea ce este clar este ca e multa energie... care nu stiu daca neaparat se poate numi ca se investeste , mai degraba se consuma in aceasta piata. Insa cu siguranta anul acesta si urmatorul vor fi cei mai dinamici ai Internetului romanesc”, a adaugat Radu.

Dinamica pietei de publicitate online reiese clar din cresterile de pana la 100% a bugetelor investite, de la un an la altul. In 2007, online-ul romanesc a adunat 8,5 milioane de euro. Piata va creste anul acesta cu circa 70%, pana la valoarea de 15 milioane de euro net, potrivit estimarilor lui Marius Pahomi, Interaction Business Development Manager la Mediaedge:cia. De asemenea, ponderea online-ului din totalul bugetelor de media va creste pana la 2,3%, de la 1,8%, cat a fost anul trecut.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri