1 / 8

Advertiserii, atitudine precauta fata de investitii in comunicare

In ultimii cinci ani, piata de publicitate din Romania a crescut progresiv. 2007 a fost primul an in care rata de crestere s-a domolit, coborand cu aproape doua puncte procentuale, pana la 32%. Anul acesta cresterea pietei a incetinit cu inca noua puncte procentuale, urmand o tendinta care se va mentine pentru cel putin cinci ani de acum inainte.

“Advertiserii au avut anul acesta o atitudine precauta vizavi de investitiile in comunicare. In ultimul semestru am asistat chiar la diminuarea investitiilor planificate. Lucru care, avand in vedere marimea advertiserilor despre care vorbim, poate produce frisoane pe piata”, a spus Octavian Popescu, managing director Initiative Romania.

Nici 2009 nu se anunta mai optimist, precizeaza managerul. Cu toate acestea, incetinirea ritmului de crestere poate fi interpretata ca o maturizare a pietei de publicitate. Rata de crestere de 5-8% la care ne vom alinia peste aproximativ cinci ani reprezinta un ritm normal de crestere pentru pietele occidentale.

Pana atunci, toamna lui 2008 s-ar putea sa ia prin surprindere marile statii TV, care nu vor mai fi “sold-out” la spatiul de reclama. Cresterea costului per mia de afisari (CPM) si scaderea audientelor la posturile generaliste ii vor determina pe advertiseri sa-si dramuiasca mai atent bugetele de reclama.

“Daca toamna trecuta marile statii TV aveau un «loading» de 140% (raportul cerere/oferta, in spatiul de reclama – n.red.), nu stiu daca anul acesta vor atinge 100% sau se vor opri la 80-90%”, a spus Alexandra Olteanu, buying director Initiative.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri