1 / 9

Advertising-ul online autohton, cuprins de febra financiara?

Criza de lichiditati nu pare a fi, cel putin in momentul de fata, o amenintare reala pentru piata de publicitate online din Romania, in contextul in care industria locala de profil reprezinta doar 0,01% din cea mondiala, crede Claudiu Gamulescu, online business developer al Boom Advertising, regia de vanzari online a Netbridge Investments.

In schimb, acesta preconizeaza o scadere temporara a bugetelor alocate promovarii online, in special de catre clientii bancari-financiari, urmata apoi de o majorare a acestor sume in vederea recastigarii pietei.

La randul sau, Radu Ionescu, co-fondator si managing director Kinecto, considera ca aceasta situatie de incertitudine economica va afecta nu numai online-ul, ci mai degraba bugetele de marketing ale multor companii din Romania.

“Cred insa ca online-ul nu va cadea primul din lista, in special pentru ca bugetele pe aceasta zona sunt deja mici, si nu stiu cati jucatori isi pot permite cu adevarat, chiar si pe timp de criza, sa «dispara» de tot din online”, spune Ionescu.

In plus, Mihai Seceleanu, director general InternetCorp., afirma ca industria de publicitate online va fi afectata relativ putin de fenomenul de criza financiara din Statele Unite ale Americii.

“Mai mult, cred ca pe termen mediu vom vedea clar o crestere a ponderii publicitatii online in bugetele advertiserilor, ceea ce pe termen lung nu poate fi decat un factor benefic pentru industrie”, declara Seceleanu.

El mai spune ca, la acest moment, singurul lucru cert este ca producatorii de autovehicule si dezvoltatorii imobiliari sunt printre cei care se confrunta cu probleme, deci este probabil sa se numere printre clientii care vor actiona sustinut in directia scaderii costurilor si implicit a bugetelor de publicitate.

Cotidianul de business Wall-Street este editat de publisherul online InternetCorp.

Mai optimist, Calin Rotarus, managing director ARBOinteractive, estimeaza o crestere a industriei online, datorita reorientarii catre canalele de comunicare cu cea mai mare eficienta, unde poate fi controlat ROI-ul (return of investments - intoarcere a investitiei, n.r.).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri