2 / 5

Brandingul, o piata in stagnare

Brandingul se numara printre industriile cele mai afectate de criza financiara, considera Branzas. “Genul nostru de business este in functie de valuri. Noi suntem intotdeauna pe varful valului. Daca valul e sus – ceea ce inseamna ca avem investitii, avem investitori care au proiecte in derulare, avem o piata bursiera optimista si o dezvoltare economica. Lucrurile se misca, oamenii vor ceva, vand ceva, cumpara ceva, produc ceva. Noi suntem cei care-i ajutam sa vanda. Daca toate astea scad, bineinteles ca si noi scadem”.

Chiar daca afacerile nu le sunt afectate de criza, clientii se lasa influentati de pesimismul international si refuza sa mai investeasca in lansari de noi branduri, in reimprospatari ale identitatii brandului sau in ajustarea acesteia.

Piata brandingului romanesc s-a ridicat, anul trecut, la circa doua milioane euro – valoarea cumulata a cifrelor de afaceri raportate de principalii jucatori. Liderul pietei, Brandient, a inregistrat afaceri de aproximativ 740.000 euro, urmat de Brand Tailors si Grapefruit, cu cate 460.000 euro fiecare. Branzas Design s-a situat pe pozitia a patra, cu afaceri de circa 450.000 euro (cu tot cu cifra de afaceri a agentiei de implementare Dromadero), iar agentiile Trout si Chrysopeea au rulat bugete de cate 100.000 euro fiecare. Agentiile mai mici si consultantii independenti ar putea ridica valoarea pietei de branding cu inca cateva sute de mii de euro.

Potrivit lui Branzas, valoarea pietei de rebranding ar putea sa se mentina la acelasi nivel si anul acesta.

Printre companiile care au operat rebrandinguri sau reimprospatari de imagine in 2008 se numara CEC, Dacia, Doncafe, European Drinks, Artima, Ave, Class Living, Telesport, Adevarul.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri