Trilulilu isi internalizeaza partial vanzarile de publicitate

Trilulilu isi internalizeaza partial vanzarile de publicitateTrilulilu, platforma romaneasca de partajare de fisiere video, imagini si audio, asemanatoare YouTube, va incepe de anul acesta sa vanda pe cont propriu o parte din publicitatea prezenta pe site, continuand in acelasi timp si colaborarea cu agentia Boom Advertising.

Colaborarea cu Boom va fi o colaborare ca si cu oricare alta regie. Vom colabora practic pe campanii punctuale. Am decis sa ne deschidem spre a lucra cu mai multe tipuri de clienti (regii, agentii, clienti directi) simultan spre deosebire de modelul de exclusivitate totala catre o singura regie, practicat anul trecut”, a declarat, pentru Wall-Street, Sergiu Biris, director general Trilulilu.

Potrivit acestuia, momentul in care Trilulilu isi va internaliza in totalitate vanzarile de publicitate va depinde foarte mult de felul in care vor evolua lucrurile, atat din punct de vedere al vanzarilor, cat si din punctul de vedere al online-ul romanesc in general.

“Comparativ cu majoritatea tarilor din regiune, in Romania exista un model destul de inchis, publicitatea de pe majoritatea site-urilor fiind vanduta exclusiv prin intermediul regiilor. Cred ca pe termen mediu lucrurile se vor schimba si tot mai multi publisheri vor decide internalizarea cel putin partiala a vanzarilor”, explica Biris.

Momentan echipa care se ocupa de vanzarea de publicitate pe Trilulilu.ro este formata din doi oameni, unul in Bucuresti, iar celalalt in Cluj.

Renuntarea la modelul de exclusivitate totala catre o singura regie va permite o colaborare cu o gama mai larga de clienti si o abordare a unor sisteme mai variate de vanzare a spatiului publicitar, crede Sergiu Biris.

“Credem ca acest lucru va duce la o crestere importanta in vanzari avand in vedere ca acestea vor fi generate de mai multe surse”, spune seful Trilulilu.

In opinia lui Sergiu Biris, 2009 va aduce o crestere semnificativa pentru online video advertising, segment pe care se vor concentra si reprezentantii Trilulilu. Investitiile cele mai mari vor fi facute in “oameni, echipamente, tehnologie, hosting si inovatie”, potrivit declaratiilor lui Biris.

Planurile Trilulilu pentru acest an vizeaza optimizarea platformei tehnice si lansarea unor functionalitati si programe, care vor contribui la imbunatatirea continutului calitativ de pe site.

“In acest sens, vor urma si cateva parteneriate interesante cu detinatorii de continut profesional sau TV. Asadar in 2009 ne vom concentra mai mult pe calitate vs. cantitate”, explica Sergiu Biris.

In viziunea directorului general Trilulilu, peisajul online autohton se va concentra in 2009 mai mult pe calitate, atribut cerut atat de consumatorii finali, cat si de advertiseri.

“Se vor lansa cu siguranta proiecte interesante si sunt convins ca vom avea parte de destule surprize mai ales in zonele business, portal sau social networking”, afirma Biris.

Acesta spera ca mediul online sa dovedeasca faptul ca “se poate creste si pe timp de criza”, in cazul in care se va pune mai mult accent pe calitate si eficienta. In plus, bugetele pentru online vor urma o evolutie similara, insa urmarind rezultatele campaniilor realizate.

Lansat oficial pe 22 ianuarie 2007, Trilulilu.ro este primul site romanesc de sharing. Incepand cu luna mai 2007, actionarul majoritar al site-ului este omul de afaceri de origine franceza Alexis Bonte, care detine 51% din companie.

In anul 2008, Trilulilu s-a aflat in topul preferintelor utilizatorilor site-urilor de profil, reusind sa totalizeze un numar de 41.496.411 vizite, potrivit calculelor realizate de Wall-Street, pe baza datelor Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI).

Intact Interactive si Vodafone.ro, impreuna din 2009

Intact Interactive si Vodafone.ro, impreuna din 2009Agentia de publicitate INTACT Interactive, parte a trustului de presa patronat de familia Voiculescu, va gestiona spatiile publicitare ale site-urilor Vodafone.ro, YouthSMS.ro si Vodafone LIVE!, contractual fiind incheiat pe o perioada de doi ani de zile, a declarat, pentru Wall-Street, Bogdan Gavrila, new media manager INTACT Media Group.

“Toate site-urile aflate in portofoliul INTACT Interactive au fost atent selectionate si credem ca au un potential foarte mare de monetizare. Vodafone.ro este cu siguranta un site interesant pentru advertiserii care doresc sa se adreseze unei comunitati endorsate de unul dintre cele mai puternice branduri prezente pe piata din Romania”, spune Bogdan Gavrila.

Potrivit acestuia, site-urile Vodafone ofera posibilitati avansate de targetare. “Sectiunile de business si consumer youth au date demografice care ne permit servirea unor campanii foarte eficiente. De asemenea, Vodafone LIVE! este un portal cu audienta de nisa (utilizatorii de Internet pe mobil) si interactivitatea poate fi asigurata la nivel de persoana”, afirma Gavrila.

INTACT Interactive va lucra in 2009 cu agentiile de publicitate si de media din Romania si va reprezenta peste 80 de site-uri web.

Definita ca “un centru de resurse pentru publisheri si clienti”, agentia
INTACT Interactive propune clientilor servicii precum consultanta de marketing, open accounting (acces permanent la informatie actualizata) si solutii tehnice de ultima generatie (posibilitati de targetare avansata, capacitate de livrare integrate).

Agentia ofera servicii de mobile marketing&advertising, prin intermediul unei plaforme proprii, bazata pe audientele canalelor media ale grupului INTACT (6 televiziuni, 10 publicatii, 2 radiouri, 50 de site-uri).

In ceea ce priveste portofoliul agentiei, Magdalena Zander, director executiv al regiei de vanzari, a precizat ca INTACT Interactive se va axa in principal pe calitatea site-urilor, si mai putin pe numarul acestora, tintind un reach de 20% din piata, in 2009.

La momentul lansarii regiei de vanzari, Zander a precizat ca printre proiectele agentiei pentru 2009 se numara si o deschidere catre antreprenorii din online oferind consultanta, promovare offline si online precum si reprezentare in vederea monetizarii spatiului publicitar, pentru acest segment fiind alocati 2 mil. euro.

Informatia privind parteneriatul dintre Vodafone si regia de vanzari a trustului Intact a aparut sip e blogul lui Orlando Nicoara, director executiv al MediaPro Interactiv (www.orlando.ro). Potrivit acestuia, alte doua site-uri care isi vor internaliza vanzarile de publicitate incepand cu 2009 sunt Adevarul.ro si Click.ro, care renunta astfel la colaborarea cu regia AdEvolution.

Primele cifre oficiale pentru piata de publicitate online din Romania

Primele cifre oficiale pentru piata de publicitate online din RomaniaPiata de publicitate online din Romania a atras in primul semestru al anului 2008 investitii in valoare totala de 33.873.413 lei (9,2 mil. euro), in timp ce, in 2007, valoarea acestor investitii s-a ridicat la 42.603.201 lei (12,7 mil. euro), potrivit studiului “Romanian Online Advertising Study”(ROADS), realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers.

Piata de publicitate din Romania a totalizat, in 2007, venituri in valoarea neta de 42.603.201 lei fara TVA, suma calculata pe baza cifrelor de vanzari directe ale celor mai importante 11 companii din domeniu (regii si publisheri independenti), care reprezinta in total peste 700 de site-uri, conform ROADS.

Prima editie a ROADS a analizat ambele semestre ale anului 2007 si primul
semestru al anului 2008.

Urmatoarea editie a studiului realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers va demara culegerea de date la inceputul anului 2009, urmand sa cuprinda analiza datelor corespunzatoare semestrului al doilea al anului 2008 si o analiza completa a anului 2008, precum si o comparatie intre datele din 2007 si cele din 2008. Studiul va fi publicat semestrial.