1 / 5

Principalele tendinte pe piata de publicitate online in 2009

Arena online a devenit in ultimii ani un mediu preferat de toate industriile datorita posibilitatilor de targetare pe care le ofera.

“Toate industriile folosesc mediul online intr-un mod particular. FMCG-ul il foloseste pentru ca «audientele de aur», cu varsta cuprinsa intre 25 si 35 de ani, sunt online. Sectorul bancar vizeaza publicatiile de business de pe Internet pentru a-si promova serviciile. Industria auto rareori lanseaza un nou produs fara a-si construi o prezenta online solida. La randul sau, telecomunicatiile nu isi permit sa lipseasca din spatiul online”, declara Alex Karageorgis (foto), care va participa la cea de-a treia editie a Digital Marketing Forum, eveniment organizat de Evensys.

2009 va reprezenta o piatra de incercare pentru economiile multor tari. In acest sens, publicitarii vor fi nevoiti sa adopte “decizii inteligente” in ceea ce priveste bugetele alocate promovarii si se vor axa pe ROI (return on investment) pentru a hotari cea mai buna alocare a resurselor.

“Vom asista la o crestere a cererii pentru publicitatea online, o modalitate eficienta din punct de vedere a costurilor de a intretine un dialog cu consumatorul final. Advertiserii vor deveni din ce in ce mai exigenti in ceea ce priveste aspectul creativ al campaniilor intrucat urmaresc sa creeze un angajament de lunga durata intre brand si consumator. Cred ca vom vedea mult mai multa interactivitate la nivel de bannere si publicitate de tip rich media”, spune Karageorgis.

De asemenea, numarul clientilor care investesc in publicitatea online a continuat sa creasca in ultimii ani, promovarea pe aceasta piata urmand un trend ascendent in ciuda crizei economice. In opinia oficialului Thinkdigital, actualul context economic a generat un rezultat interesant – tot mai multi jucatori mici opteaza pentru mediul online in cautarea unei modalitati eficiente de utilizare a resurselor.

“A devenit din ce in ce mai usor sa convingi clientii in legatura cu beneficiile investitiilor in publicitatea online. Publicitarii inteleg acum ca o buna parte din clienti petrec mai mult timp pe Internet si cheltuiesc mai multi bani in fiecare zi. Online-ul reuneste informatia, comunicarea, cumparaturile si distractia intr-un singur loc, ceea ce il face un mediu ideal in crearea unei legaturi brand-consumator. Si nu neaparat printr-o informatie scurta de 30 de secunde, ci mai degraba printr-un dialog in cadrul caruia valorile si beneficiile unui produs pot fi construite si prezentate adecvat”, afirma Alex Karageorgis.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri