1 / 4

'Cand industria online va fi mai bogata, Internetics va deveni un business mai profitabil'

Anul acesta, festivalul Internetics va premia exclusiv campaniile de comunicare online, renuntand la celelalte doua segmente pe care le acoperea pana acum: publishing si servicii. Asta nu pentru ca cele doua zone pot fi trecute cu vederea ci, dimpotriva, pentru ca fiecare dintre ele ar putea deveni obiectul unei competitii de sine statatoare.

“Tot ce inseamna Internet s-a dezvoltat atat de mult incat si zona de business online si cea de publishing online merita competitii dedicate pentru ca deja sunt foarte multi jucatori puternici”, a spus Bortun, intr-un interviu acordat Wall-Street.

Piata nu este insa indeajuns de matura incat sa transforme Internetics intr-un business foarte profitabil. Agentia Millenium Communications mai organizeaza, prin divizia sa de Proiecte, festivalurile Effie, ADOR, AdPrint si Gala Societatii Civile, gestionand bugete care, in unele cazuri, depasesc 2 milioane euro. Bugetul Internetics pentru 2009 va fi de 120.000 euro.

Deocamdata, festivalul are un singur sponsor confirmat, partenerul traditional al competitiei, Cosmote. Alte doua branduri mari s-ar putea alatura proiectului pentru prima oara anul acesta. Taxele de inscriere a lucrarilor raman insa destul de mici – intre 30 si 50 euro (la Effie, taxele pot depasi 1000 euro). Intrarea la festivitatea de premiere este si ea libera.

“Internetics nu este un eveniment care sa aduca profit mare. In general, festivalurile sunt OK din punct de vedere business in urma taxelor de participare si nu a sponsorilor. Iar asta este o industrie care inca nu-si permite taxe foarte mari. Asadar, cand industria online-ului va fi mai bogata, probabil ca Internetics va fi un eveniment mai profitabil decat este acum”, spune Bortun.

Dezvoltarea pietei de online si amploarea festivalurilor se afla insa intr-o relatie ou-gaina, rolul Internetics fiind profesionalizarea si ierarhizarea pietei. In opinia sefului Millenium, festivalul reuseste sa-i educe intr-o anumita masura pe oamenii de decizie din departamentele de marketing ale companiilor in doua directii: odata sa investeasca mai mult in online si apoi sa le ceara agentiilor cu care lucreaza un nivel calitativ la fel de bun ca cel al lucrarilor premiate la Internetics.

In al doilea rand, festivalul creeaza o ierarhie a agentiilor de pe piata si le imbunatateste reputatia, ceea ce la va ajuta, teoretic, sa castige clienti si sa atraga cele mai bune resurse umane de pe piata.

“Si credem ca, in general, este un business corect cel al productiei de competitii pentru ca vorbeste despre egouri si despre orgolii, iar astea sunt nesecate”, este de parere Bortun.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri