1 / 4

Miscarea dupa consumator

Principalul aspect asupra caruia trebuie sa se concentreze atat marketerii, cat si oamenii din agentii si, pana la urma, orice furnizor de produse si servicii, este schimbarea comportamentului consumatorului, au subliniat cei doi invitati ai dezbaterii Wall-Street. Este nevoie de o intelegere in profunzime – “sa intelegi ce se intampla cu omul caruia i te adresezi, nu doar prin perspectiva calitatii lui de consumator”, a spus Felix Tataru.

“P&G are ca focus principal o intelegere cat mai buna a consumatorului, atat in trecut, cat si acum. Investitiile in marketing reflecta abilitatea de a vorbi cu consumatorul intr-un mod eficient astfel incat el sa primeasca de la marcile noastre o imbunatatire a calitatii vietii”, a explicat Narcis Horhoianu.

Dincolo de faptul ca si-au schimbat obiceiurile de consum din cauza crizei, consumatorii apeleaza tot mai des la noile media pentru a intra in contact cu produsele. Online-ul a acaparat atentia P&G la nivel global, compania declarand recent ca urmareste sa realizeze vanzari de 4 miliarde de dolari prin comertul online.

“De la o categorie de produse la alta, consumatorii pot sa fie mai receptivi la forme de comunicare directa (cum ar fi online-ul). De aici, P&G a observat nevoia de a comunica eficient pe aceasta noua forma de media, tocmai in dorinta noastra de a fi mai aproape de consumator si, implicit, mai eficienti in atingerea lor”, a spus directorul de marketing al P&G Romania.

Insa chiar si promovarea pe online trebuie sa fie precedata de cercetare. “Daca vreau sa promovez in Romania brandul Fixodent, s-ar putea sa nu ma ajute prea mult Internetul. Dar pentru categorii intregi de produse si servicii, online-ul este un «must»”, a spus Tataru.

O alta forma de promovare recomandata in aceasta perioada este marketingul direct. Potrivit lui Horhoianu, criza este propice pentru testarea si eventual includerea ulterioara in mixul de marketing a acestei forme de comunicare.

Si promovarea la punctul de vanzare este eficienta, mai ales pentru produsele “de impuls”, a specificat managerul.

Independent de canal, este important ca brandurile sa nu stopeze comunicarea pe perioade de cateva luni sau chiar un an deoarece dezvoltarea imaiginii unei marci este un proces sinergic, ce implica timp. “Ochii care nu se vad se uita”, rezuma Tataru.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri