1 / 4

Internetul - cel mai de incredere si mai obiectiv mediu de informare

Recesiunea a adus cateva schimbari fundamentale in modul in care oamenii consuma media, in nivelul de incredere pe care il au fata de diferite entitati si in felul in care isi dramuiesc banii, arata studiul “The Game Changer”, realizat pe consumatori din Statele Unite si Europa de Vest si prezentat de Nicki Boswell, Head of Research Worldwide, Initiative.

Cea mai importanta schimbare a avut loc in domeniul tehnologiei si a Internetului – elemente de care oamenii dispun pentru prima oara in cadrul unei recesiuni globale. Pe timp de criza, consumatorii au simtit nevoia sa restabileasca un control al vietii lor si au apelat la Internet pentru asta: Internetul a devenit “arma” pentru folosirea inteligenta a banilor, locul unde iti cauti job sau unde te informezi.

Studiul arata ca Internetul este perceput ca fiind cel mai de incredere si mai obiectiv mediu de informare. Chiar daca televiziunea ramane importanta si are cea mai larga audienta, Internetul e perceput ca fiind cu 35% mai de incredere decat TV-ul si cu 50% mai obiectiv decat TV-ul, oferind o viziune echilibrata asupra situatiei economice.

“Oamenii nu mai sunt multumiti cu viziunea unui singur post TV sau ziar. Cauta mai multe perspective si in online gasesc cantitati vaste de informatie, care sa ii ajute sa decida in ce fel ii afecteaza recesiunea si ce decizii trebuie sa ia”, explica Boswell.

Continutul ziarelor a ramas important insa este citit pe Internet, ceea ce le permite utilizatorilor sa vada si reactiile din comentarii, ale unor persoane care se afla in situatii similare cu ei. Obtin, astfel, o perspectiva completa care ii ajuta sa ia o decizie.

Pentru 75% dintre respondenti, Internetul a devenit cea mai importanta platforma din viata lor – il descriu ca fiind “oxigen”, adica n-ar putea trai fara el. Al doilea canal ca importanta este telefonul mobil.

Internetul ii ajuta pe oameni sa-si gestioneze banii, intr-o perioada cand sunt extrem de atenti la acest aspect. Astfel, utilizatorii cauta cu 58% mai mult cupoane de reduceri, compara preturi (+51%), cauta informatii (+49%), citesc opiniile altor consumatori (+48%).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri