1. Adidas

1. AdidasCompania germana Adidas va fi greu de batut dat fiind faptul ca este sponsorul oficial al campionatului si detine licenta FIFA de peste 40 de ani. Producatorul german ofera mingea care va este folosita in timpul turneului final, scrie Financial Times.

Oficialii Adidas sustin ca replica mingiei de fotbal este cel mai bine vandut produs la nivel global in timpul campionatului mondial de fotbal. In 2006, peste 10 milioane de mingii au fost vandute in intreaga lume.

De asemenea, Adidas furnizeaza echipamente pentru aproape 60 de echipe nationale de fotbal, din care 12 participa la turneul final din acest an. Printre echipele nationale ce au echipamente produse de Adidas se numara Argentina, Germania, Spania si tara gazda Africa de Sud.

Aceste mentiuni sunt foarte ravnite in industrie datorita vizibilitatii ridicate a brandului. Pe echipamentele selectionatelor apar doar logoul producatorului si cel al FIFA, care reprezinta un important avantaj de marketing.

Mai mult de atat, Adidas a semnat contracte de sponsorizare cu 200 de jucatori de fotbal de top, printre care si Lionel Messi din Argentina, considerat cel mai bun jucator de fotbal al momentului, potrivit Financial Times.

Adidas sustine ca a luat fata rivalului Nike in eforturile de marketing inca dinaintea inceperii Cupei Mondiale. Adidas a raspuns spotului Nike “Write the Future”, cu o parodie video numita World Cup Star Wars in care apar celebritati ca David Beckham, Snoop Dogg si Noel Gallagher.

Adidas vrea ca in acest an sa depaseasca recordul de 1,3 miliarde de euro vanzari din produse pentru fotbal (ghete, tricouri si alte echipamente de acest tip) stabilit in 2008, in timpul Campionatului European de Fotbal. Recordul a venit la doar doi ani dupa turneul final din 2006 cand a inregistrat vanzari de 1,2 miliarde euro.

2. Nike

2. NikeGigantul american Nike revendica de asemenea titlul de lider in segmentul echipamentelor fotbal. In portofoliul sau se numara Brazilia, castigatoare de cinci ori a titlului de campioana mondiala la fotbal, Olanda, Statele Unite si Anglia. La Campionatul Mondial din 2006 echipamantul Braziliei a fost cel mai vandut produs al companiei.

Printre starurile fotbalului sponsorizate de Nike si care participa la strategia de marketing a acestuia se numara Cristiano Ronaldo si Wayne Rooney. Furnizorul de echipamente sportive si-a reinnoit contractul cu starul portughez Cristiano Ronaldo pentru 6 milioane euro pe an, in crestere cu 2 milioane euro fata de anul anterior.

Directorul executiv al Nike, Charlie Denson, sustine ca eforturile de marketing ale companiei au inceput cu spotul video “Write the Future”, in care apar cei doi fotbalisti. Cea mai mare "batalie" dintre cele doua companii se va da in segmentul ghetelor de fotbal, cele doua produse principale fiind Nike Mercurial Superfly II si Adidas F50i.

O alta echipa nationala imbracata de Nike este Anglia. Selectionata Regatului Unit este echipata de Umbro, un producator traditional de echipamente care a fost cumparata de compania americana in 2007. Vanzarile combinate a celor doua companii provenite din produse dedicate fotbalului valoreaza aproximativ 1,6 miliarde euro, fiind considerata cel mai mare furnizor de echipamente de fotbal.

Ambele companii vor sa devina castigatoare ale acestei competitii de marketing datorita impactului semnificativ pe care il au asupra vaniturilor totale. De exemplu, Nike a anuntat ca extinderea diviziei de fotbal este un factor important in obiectivul de a spori vanzarile totale ale companiei cu 40%m de la 19 miliarde dolari la 27 miliarde dolari.

3. Puma

3. PumaDesi nu are o forta la fel de mare ca Adidas si Nike in segmentul echipamentelor de fotbal, Puma dovedeste si in acest an ca nu renunta la competitie. Compania si-a consolidat o baza importanta in Africa, sponsorizand patru din cele sapte selectionate africane ce vor participa la turneul final.

Puma ar putea profita de editia din acest an care se desfasoara pe continentul african, unde compania are o traditie dupa ce in anii trecuti a folosit companii africane pentru a lansa produse noi si inovatoare.

Compania a fost prima care a introdus ghete de fotbal colorate la Cupa Mondiala din 1998 prin Camerun pe care a acceptat sa o sponsorizeze cu un an inainte. Patru ani mai tarziu, la urmatorul turneu final compania a introdus tricourile fara manaca pentru aceeasi echipa.

Pentru Cupa Mondiala din Africa de Sud, Puma a cheltuit milioane de euro pentru a sponsoriza echipele nationale ale Camerunului, Ganei, Nigeriei si Coastei de Fildes.

De asemenea, producatorul de echipamente va oferi echipelor africane “Pachetul Africa Unita” pentru al treilea set de echipamente al acestora. Compania va dona o parte din venituri pentru initiativa de biodiversificare africana lansata de Organizatia Natiunilor Unite.