1 / 4

"That's life in advertising"

Grupul Ogilvy a inceput anul 2010 de pe o pozitie de forta. In anul anterior, biroul din Romania inregistrase cea mai mare crestere din intreaga retea internationala Ogilvy - o perfomanta importanta, care a atras atentia colegilor din toata lumea. Insa inceputul de an a fost abrupt: doi dintre cei mai importanti clienti ai companiei, British American Tobacco si Petrom, au incheiat colaborarea cu Ogilvy. BAT a transferat comunicarea brandurilor catre cealalta agentie cu care lucreaza la nivel global – G2, o divizie a agentiei Grey Romania. Iar Petrom, care colabora cu Ogilvy pe partea de corporate social responsibility, a organizat o licitatie castigata de agentiile GMP si Graffiti BBDO.

“Nu a fost un moment simplu. A fost pentru prima oara cand am fost nevoiti sa luam masuri de ajustare a costurilor si a echipelor, lucru foarte traumatic pentru ca erau oameni foarte buni”, spune Manuela Necula, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro. Pentru a pastra in interiorul retelei oamenii buni care lucrasera pe conturile Petrom si BAT, Necula a apelat la directorul de resurse umane al Ogilvy Worldwide, care a relocat pana acum trei dintre angajatii din Romania in biroul din Londra.

Pe de alta parte, Ogilvy Romania inca lucreaza cu BAT pe plan international, coordonand, prin divizia Global Travel Retail a agentiei OgilvyAction, promovarea brandurilor BAT in aeroporturi si magazine de tip duty free din aproape 40 de tari.

Treptat, grupul a inceput sa-si recapete energia si sa participe la licitatii. A castigat contul Tarom, pentru care a dezvoltat prima campanie de comunicare din istoria operatorului aerian; a lansat prima campanie de amploare realizata in Romania a brandului Milka, “Animatorii de vacute”; in plus, si-a adaugat in portofoliul de clienti companiile Ford, Lactalis, Sollers PPD, GDF Suez, Peli Filip, The Money Channel si un proiect al GlaxoSmithKline.

“In cea de a doua parte a anului ne-am scuturat, ne-am revenit, am zis «That’s life in advertising»
, suntem copii mari. Si s-a terminat cu bine anul”, spune Manuela Necula. “Momentul psihologic a fost important. Nevanzand altceva decat idei care sunt generate de oameni, a fost foarte important sa ne regasim echilibrul”.

Per total, cifra de afaceri a grupului Ogilvy Romania (care detine companiile Ogilvy&Mather, Mather Communications, OgilvyOne, Ogilvy PR, OgilvyAction, OgilvyInteractive, Ogilvy Earth, Mindshare si MEC) a scazut in 2010 cu circa 15% fata de anul anterior. Potrivit sefei grupului, scaderea a fost mai mica decat cea a pietei de media, rezultand intr-o usoara crestere a cotei de piata. Profitul a fost unul “decent”, chiar daca obtinut cu mai mare gretutate decat in 2009.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri