1 / 6

Tendintele pietei de carduri

In prezent, institutiile financiare se concentreaza pe cardurile de credit si, totodata, segmenteaza cu mai mare atentie portofoliul de produse, potrivit specialistilor.

Apoi, migrarea catre tehnologia EMV si diversificarea programelor din spatele diferitelor tipuri de carduri, fie ca este vorba despre carduri co-branded sau premium, reprezinta alte directii catre care se indreapta piata.

„Chiar si in situatia limitarii conditiilor de creditare, nu am observat o stagnare a utilizarii cardurilor de credit. Principalele avantaje ale acestor instrumente de plata sunt accesul la o linie de finantare substantiala si conditii flexibile de rambursare”, a declarat Denisa Mateescu (foto), general manager Romania si Regiunea Balcanilor, MasterCard Europe.

In ceea ce priveste cardurile cu cip sau migrarea catre tehnologia EMV, aceasta nu este doar un instrument financiar mai sigur pentru utilizatori, dar si o conditie obligatorie a SEPA (Single Euro Payment Area), ce trebuie indeplinita de toate institutiile financiare autohtone pana la sfarsitul lui 2010.

„Aceasta directiva a Uniunii Europene privind sistemul de plati va fi implementata in legislatia romaneasca pana la finalul anului 2009, ceea ce va impulsiona, cu siguranta, emiterea de carduri cu cip in Romania. Procesul presupune atat lansarea de noi produse compatibile cu tehnologia EMV, cat si migrarea cardurilor deja existente catre cip”, detaliaza Mateescu. In plus, ca prim pas, explica Mateescu, marea majoritate a bancilor si-au adaptat reteaua privind acceptarea acestor instrumente de plata.

De asemenea, in ultimele luni, cardurile co-branded au cunoscut o evolutie ascendenta pe piata din Romania, atat in privinta numarului de programe, cat si a partenerilor implicati, ajungandu-se la cele de tip multi-merchant. „Institutiile financiare s-au concentrat pe acest segment deoarece ofera beneficii pentru toate partile implicate: consumatorii primesc bonus-uri, reduceri sau puncte de loialitate, comerciantii se bucura de fidelitate si de tranzactii suplimentare din partea clientilor, iar institutiile financiare dispun de o baza suplimentara de clienti si o retea aditionala de distributie”, spune oficialul MasterCard, institutie care a lansat in Romania peste 25 de programe de carduri co-branded sub sigla sa.

Totodata, observa Mateescu, programele de carduri premium s-au diversificat, atat ca tip, cat si din punct de vedere al beneficiilor incluse – de la limita de credit superioara si obtinerea de numerar in avans pana la asigurari suplimentare, programe de asistenta si servicii de concierge. „In prezent, avem pe piata carduri MasterCard Gold, Platinum si World Signia – care este un produs din categoria super-premium”, spune Mateescu.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri