Acces la contul bancar 24/7

Acces la contul bancar 24/7
Solutiile de Internet Banking oferite de banci asigura clientilor acces rapid, prin intermediul unei conexiuni de Internet, la conturile bancare proprii, oferind, in acelasi timp, si posibilitatea de a realiza diverse operatiuni bancare.

Cel mai important avantaj al Internet Banking-ului este ca el ofera posibilitatea de a accesa contul bancar, prin introducerea unui ID si a unei parole, oricand si oriunde, doar prin accesarea unui calculator conecatat la Internet, fara sa mai fie necesara deplasarea la banca.

Ce operatiuni se pot realiza prin Internet Banking?

• Plati in moneda nationala catre parteneri, furnizori sau stat
• Plati in valuta, interne si externe
• Posibilitatea programarii platilor la o data ulterioara
• Schimb valutar
• Alimentari de card
• Constituiri si inchideri de depozite
• Vizualizarea si tiparirea extraselor de cont
• Vizualizarea istoricului tranzactiilor


Pe langa aceste operatiuni pot exista si alte facilitati personalizate pe care bancile le pun la dispozitia clientilor pentru a se diferentia fata de celelalte institutii de credit.

Ce costuri presupune serviciul de Internet Banking?

Ce costuri presupune serviciul de Internet Banking?
Majoritatea bancilor nu percep taxe de deschidere a contului de Internet Banking, dar taxeaza clientii cu un comision lunar de administrare, care este de aproximativ 5 lei. Acest cost este redus, dar el se justifica doar in cazul clientilor care utilizeaza serviciul de Internet Banking in mod frecvent.

Comisioanele aferente operatiunilor realizate prin Internet Banking sunt cu pana la 50% mai reduse decat cele percepute la ghiseul bancii, iar in unele cazuri ele au fost chiar eliminate.

Institutiile de credit au redus puternic comisioanele la operatiunile efectuate prin Internet Banking, mizand pe o crestere a numarului de utilizatori ai acestui serviciu. Bancile prefera sa detina un portofoliu mare de clienti ce utilizeaza Internet Banking deoarece costurile operationale aferente acestei solutii sunt mai reduse.

Cum sa iti protejezi contul de Internet Banking de hackeri?

Cum sa iti protejezi contul de Internet Banking de hackeri?Atacurile de tip phishing constau in transmiterea de mesaje electronice de hackeri catre diferiti utilizatori de e-mail, prin care li se solicita date personale pentru identificarea contului bancar. Mesajele sunt transmise ca si cum ar veni din partea unei institutii financiar-bancare, iar prin intermediul acestora se solicita accesarea unui site cu design similar cu cel al serviciului de Internet Banking al institutiei de credit, in scopul completarii datelor cu caracter personal (user si parola de Internet Banking, PIN, numar de card, data expirarii cardului).

Clientii institutiilor de credit trrebuie sa stie ca banca nu transmite niciodata, prin e-mail, solicitari legate de aplicatia de Internet Banking si nici nu solicita accesarea anumitor link-uri sau completarea si transmiterea anumitor documente.

De asemenea, in momentul in care se logheaza in aplicatia de Internet Banking, clientii trebuie sa verifice daca in bara de adresa a browser-ului de Internet se gaseste adresa cunoscuta a serviciului si ca pagina de logare are elemente de securitate si incepe cu https://.

In plus, in cazul in care clientii primesc e-mail-uri ce sunt atacuri de tip phishing, ei trebuie sa contacteze banca la care au conturi deschise si sa semnaleze tentativele de frauda.