1 / 7

Care este situatia actuala

Romanii sunt mai interesati de economisire pentru copiii lor, potrivit jucatorilor din piata autohtona de asigurari. “La noi, exista o adevarata cultura a parintilor asupra datoriei de a le lasa ceva copiilor. Spre deosebire de europenii vestici, care interpreteaza “datoria” in sensul asigurarii unui nivel de educatie care sa le permita un viitor bun, romanii sunt preocupati mai degraba de a le asigura copiilor locuinta si alte bunuri materiale”, a declarat Ovidiu Racoveanu, director asigurari de viata in cadrul Generali Asigurari.

“Estimam ca la nivel de piata, aproximativ 20% din primele brute subscrise sunt destinate planurilor financiare pentru copii. Majoritatea companiilor detin in portofoliu planuri financiare pentru copii”, spune Cornelia Coman (foto), CEO ING Asigurari de Viata.

Totusi, in Romania, probabil din lipsa de informatii despre produsele de asigurari sau din cauza complexitatii acestora, romanii apeleaza mai degraba la produse bancare atunci cand vine vorba de economisire. Acestia prefera sa deschida un depozit sau, de ce nu, sa puna banii la saltea “pentru zile negre”, desi aceste actiuni aduc castiguri mai mici pe termen lung, potrivit secialistilor.

Tendinta este, adauga Racoveanu, de implementare si in tara noastra, treptat, a sistemului de invatamant francez, cu taxe mult mai mari. In acel moment, probabil ca romanii vor reflecta mai mult asupra problemei si vor lua din timp decizia de economisire pentru educatia copiilor.

“Si mai concret, intr-un context in care asigurarile de viata inregistreaza stagnari sau chiar usoare scaderi, pentru majoritatea jucatorilor, ca urmare a resimtirii efectelor crizei economice, asigurarile de viata pentru copii fac parte dintre putinele segmente care au trend de crestere si prezinta potential in viitor. Acest lucru se explica tocmai prin faptul ca, pentru parinti, asigurarea viitorului copiilor lor este foarte importanta si isi doresc sa ii poata proteja de evenimente neprevazute”, a tinut sa precizeze Racoveanu. Cu toate acestea, in prezent, gradul de penetrare al acestui gen de polite este foarte redus.

Pe de o parte, este normal ca populatia sa economiseasca mai putin in aceasta perioada de criza, tocmai pentru ca venitul disponibil a scazut. “Insa, produsele de economisire cumparate pentru asigurarea viitorului copiilor au ramas intotdeauna la un procent constant in totalul portofoliul ING Asigurari de Viata si chiar au crescut in numar de contracte noi de la inceputul anului. Asadar, trendul este cu siguranta pozitiv”, spune Coman.

De-a lungul timpului, asiguratorul Aviva a realizat o serie de studii care au evidentiat, potrivit CEO-ului Shah Rouf, interesul romanilor in vederea asigurarii unul plan de economisire pentru copil. “Ultimul studiu (realizat in luna septembrie 2009) a evidentiat ca aproape 70% din romani sunt preocupati de viitorul financiar al copilului, insa numarul celor care fac ceva mai mult decat sa fie preocupati este destul de mic. In primele 6 luni ale anului insa se remarca modificari in comportamentul oamenilor, numarul celor care au achizitionat un produs de asigurari pentru copii fiind in crestere”, explica Rouf.

Pe de alta parte, in randul populatiei romanesti nu exista inca o cultura a economisirii pe termen lung comparabila cu cea occidentala. „Rata de penetrare a asigurarilor de viata este mult sub media europeana. Totusi, in ultimii ani s-a observat o modificare a comportamentului consumatorilor fata de asigurarile de viata in sens pozitiv”, a declarat CEO-ul BCR Asigurari de Viata Vienna Insurance Group Florina Vizinteanu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri