1 / 5

Reducerea costurilor cu pana la 30%

In ultimul an, intreaga piata imobiliara a scazut, prin urmare si costurile de intretinere pentru spatiile de birouri au avut tendinta fireasca de scadere. Insa, aceasta scadere, explica Lucian Anghel (foto), managing parter al companiei Building Suport Services (BSS), nu a reflectat o ieftinire a materialelor si echipamentelor, ci masuri de eficientizare a operatiunilor specifice activitatilor de intretinere tip facility management (n.r: administrarea tehnica a cladirilor).

„O parte din proprietari au facut pasul spre o gestionare restransa, asigurata cu mici furnizori sau chiar au internalizat serviciile de facility (n.r: intretinere). Nu este, poate, cea mai potrivita cale de a reduce costurile si aceste solutii nu se vor dovedi viabile. Ele sunt specifice pentru piete noi, emergente, fara experienta”, subliniaza Lucian Anghel, seful companiei BSS si presedintele Asociatiei Romane de Facility Management (ROFMA).

Anghel afirma ca un specialist in facility management va putea demonstra ca numai un furnizor specializat poate aduce alaturi de valoarea adaugata proprietatii si reducerea costurilor cu pana la 30%.

„Prin neglijarea mentenantei unei cladiri, pe moment se pot realiza anumite «economii» care pe termen mediu si lung se traduc in costuri importante cu reparatiile, inlocuirea prematura a echipamentelor si cu disfunctionalitatile in activitatea chiriasilor”, mai spune reprezentantul BSS.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri