Reprezentant FB: Dureaza un an pentru ca rezultatele campaniilor sa devina palpabile

Reprezentant FB: Dureaza un an pentru ca rezultatele campaniilor sa devina palpabileFacebook incearca in prezent sa convinga General Motors sa revina activ pe reteaua sociala americana si sa reinceapa investitiile in publicitate, dupa ce producatorul de autovehicule a ajuns la concluzia ca nu renteaza investitiile in publicitate pe reteaua sociala americana. GM a retras 10 milioane dolari din retea.

In spatele acestui raport se regaseste insa “ingropata” o fraza interesanta, spusa chiar de un oficial Facebook. Brad Smallwood, “head of mesurement and insight” la Facebook a declarat in iunie anul curent ca dureaza circa un an pentru ca rezultatele campaniilor sa devina tangibile. Acest rastimp, in cazul multor companii, mai ales cele de dimensiuni mai mici, poate fi foarte mare.

Sorrell: FB nu este neaparat un mediu de advertising

Sorrell: FB nu este neaparat un mediu de advertisingMartin Sorrel, director executiv al WPP, a oferit un interviu cotidianului The Guardian in care a reiterat cateva dintre ingrijorarile sale privind Facebook si, mai exact, segmentul publicitatii.

“Consideri ca Facebook este unul dintre cele mai bune mecanisme de branding din lume dar nu cred ca este neaparat si un mediu de advertising”, a spus Sorrell.

Desi compania a subliniat ca va investi 400 mil. de dolari pe Facebook anul acesta, dublu fata de 2011, oficialul firmei recunoaste ca acest lucru nu ridica investitiile in retea sociala la un nivel important, comparat cu intregul buget alocat marketingului care este, anual, de 65 miliarde de dolari.

44% dintre utilizatorii FB nu dau click niciodata pe reclame

44% dintre utilizatorii FB nu dau click niciodata pe reclame44% dintre utilizatorii Facebook nu dau click niciodata pe reclame, a rezultat dintr-un studiu realizat recent de agentia de marketing Greenlight. Totodata, 10% au recunoscut ca dau click in mod frecvent iar 3% ocazional. Pe de alta parte, 30% dintre cei chestionati au marturisit ca nu au incredere in politica site-ului privind datele personale.

“Avand in vedere ca 30% dintre respondenti spun ca nu au incredere deloc in politica platformei privind datele personale, Facebook are inca mult de lucrat si perfectionat”, spune Hannah Kimuyu, director al Greenlight.

Presa creeaza, Facebook retransmite

Presa creeaza, Facebook retransmiteAlain Heureux, presedinte si CEO IAB Europe, a declarat recent pentru Wall-Street.ro ca reteaua sociala Facebook este o platforma foarte buna pentru propagarea de informatii internationale sau din presa locala si bloguri. “Imi pare rau pentru ca in Europa este un mare potential pentru retele sociale localizate insa, din pacate, putine «au prins»”, spune el.

“Pana la urma insa, Facebook, din perspectiva mea, este preponderent o platforma ce preponderent propaga informatii deja scrise in alte surse. De aceea publicatiile locale sunt si vor fi esentiale si in viitor. Presa creeaza, Facebook retransmite. Si asta trebuie sa gandeasca si advertiserii inainte de a aloca bugetele”, considera Heureux, pentru Wall-Street.ro.

Poti face advertising gratuit pe Facebook

Poti face advertising gratuit pe FacebookRetragerea bugetelor General Motors pentru Facebook nu a fost in niciun caz singulara printre companiile gigant din SUA. In ianuarie anul curent, Procter & Gamble a decis sa reduca bugetul de marketing care in mod normal ar fi de 10 mld. de dolari/an pentru a profita de viralitatea gratuita a posturilor pe Facebook, in forma Like-urilor si share-urilor.
Deci doi dintre cei mai mari trei advertiseri din SUA au limitat investitiile in Facebook.

Cele doua decizii au avut in spate motivatii diferite – GM nu este convins de eficienta reclamelor pe Facebook in timp ce P&G pur si simplu cauta cresterea eficientei bugetelor investite prin mijloace gratuite.

Se pare ca marile corporatii din SUA incep sa realizeze ca daca ai continut original, de calitate si care, per total, “prinde”, nu trebuie sa investesti bani in Facebook pentru a avea succes.

Considerati ca renteaza sa investiti in Facebook? Se transforma investitiile in clienti noi sau, per total, cheltuielile sunt mai mari decat profitul rezultat? Wall-Street.ro va incurajeaza sa comentati.