1 / 6

Calin Rotarus: Piata de publicitate online va creste in T4 cu 20-30%

Declaratiile sunt mai succinte, lipsite de entuziasmul “anilor de varf” 2006-2008, insa, cu toate acestea, respondentii se pun in general de acord si spun ca alegerile dar si evolutia fireasca a mediului online va duce la o crestere de 10-30% a pietei de publicitate online autohtone – excluzand investitiile in retele internationale precum Facebook, Twitter sau Google.

Piata de publicitate online din Romania a fost de 91,8 milioane de lei (21,7 mil. euro) anul trecut, in scadere cu 7,3% fata de 2010, daca ne raportam la companiile care au participat la studiu in ambii ani, potrivit Romanian Online Advertising Study (ROADS), realizat de IAB Romania si PwC Romania.

“Ma astept ca in trimestrul final al anului piata de publicitate online sa creasca cu 20-30% fata de trimestrul patru anul trecut in ceea ce priveste numarul de afisari cumparate. Ramane de vazut ce impact va avea campania electorala, care ar putea genera campanii suplimentare, dar ar putea genera de asemenea nervozitate si reticenta in randul adveriserilor”, considera Calin Rotarus, directorul general al Goldbach Audience, fosta regie ArboInteractive.

Pe de alta parte, el subliniaza ca evolutia investitiilor in Google si Facebook ar putea creste cu rate chiar mai mari, avand in vedere “deschiderea traditionala” a romanilor fata de cultura occidentala dar si a marketingului tot mai sustinut al celor doua corporatii. Twitter sau Pinterest vor creste si ele dar, fiind la inceput de drum pe piata locala, nu vor atinge in trimestrul final volume semnificative.

Sperantele in ceea ce priveste trimestrul patru evident ca sunt mai mari decat asteptarile. In acest moment piata de publicitate e cam dezorientata si isi cauta identitatea. Ii tin pumnii sa treaca cat mai repede peste aceasta faza”.

In ceea ce priveste primele noua luni ale anului, Rotarus spune, plastic ca “rrimele trei trimestre au fost ca o primavara romaneasca…. Nu ne e clar daca se va intoarce iarna sau ne vom bucura de o vara prietenoasa”.

Daca ar fi sa totalizeze, Rotarus gaseste atat factori pozitivi in ceea ce priveste primele noua luni ale anului – tranzactiile spectaculoase (eMag si eJobs) - in timp ce pe “partea intunecata” s-ar numara impactul crizei politice asupra emotiilor advertiserilor concretizate in neincrederea generala in tara, economie si comunicare/marketing.

“N-am remarcat nicio campanie in mod deosebit. Dezamagirile sunt in ce priveste presiunea adveriserilor pentru formate cat mai mari si mai intruzive, precum si disperarea proprietarilor de media ce genereaza acceptarea lor cvasi generala si neconditionata”, incheie Rotarus.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri