Locul 5 Dell



Vanzari online
: 4,6 MLD. $

Evolutie vanzari (2011): -4%

Producatorul de PC-uri Dell este singura companie din top care a raportat o evolutie negativa a vanzarilor pe fondul comercializarii slabe a calculatoarelor personale din 2011.

Dell a raportat o scadere a vazarilor de PC-uri de 8% in 2011, dar in mediul online a reusit sa comercializeze de trei ori mai multe unitati comparativ cu anul anterior.

Strategia companiei americane, prin intermediul site-ului propriu dell.com, a fost de a oferi posibilitatea clientilor sa isi adapteze PC-urile in functie de nevoi.

Activezi in piata de online sau te gandesti sa intri in acest mediu? Esti pasionat(a) de comertul pe Internet si vrei sa afli mai multe informatii, ponturi si studii de caz de la experti in domeniu? Atunci nu ai voie sa ratezi editia cu numarul trei a ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing online.





Locul 4 Walmart.com

Vanzari online: 4,9 MLD. $

Evolutie vanzari (2011): +19,7%

Walmart este cel mai mare retailer din lume. Opereaza in peste 27 de tari numarand peste 10.000 de magazine.
Vanzarile la nivel de grup au crescut in 2012 cu 5,9% la 443,9 miliarde de dolari, insa parte a strategiei grupului american a fost de a extinde operatiunile si online, prin intermediul platformei walmart.com.

Totul a inceput in anul 2000, iar proiectul a prins tot mai mult contur, pentru ca la nivelul anului 2011 vanzarile inregistrate de Wallmart numai online sa se ridice la 4,9 miliarde de dolari.

Secretul, scrie Netonomy.net, a stat in achizitionarea mai multor start-up-uri cu potential de-a lungul anilor, investitii care s-au dovedit cu adevarat benefice pentru afacere.

Locul 3 - Apple

Locul 3 - AppleVanzari online: 6,6 MLD. $

Evolutie vanzari (2011): +27,4%

Evaluata in prezent la 413 miliarde de dolari, compania Apple si-a lansat platforma de vanzari online in noiembrie 1997, la un an dupa achizitionarea NeXT Computers. In 1998, Steve Jobs declara ca vanzarile din magazinul virtual s-au ridicat la 12 milioane de dolari.

Experienta de shopping online a Apple s-a schimbat din anul 2001, o data cu lansarea iPod, iar din 2003, de cand a fost lansat iTunes-ul, platforma online a companiei americane a explodat, pentru ca numai la nivelul primului semestru din 2011 sa aduca venituri de 1,4 miliarde de dolari.

Mai aproape de zilele noastre, o data cu introducerea dispozitivelor mobile precum iPhone si iPad, magazinele virtuale Apple au cunoscut un boom, la nivelul anului 2011 intreaga platforma virtuala a companiei inregistrand venituri de 6,6 miliarde de dolari.

Locul 2 - Staples

Locul 2 - StaplesVanzari online: 10,6 MLD. $

Evolutie vanzari (2011): +3,9%

Prima companie din top care depaseste vanzari de 10 miliarde de dolari in mediul virtual este Staples, cel mai mare lant de aprovizionare din lume.

Infiintata in anul 1998 si cu activitate in 26 de tari unde numara peste 2000 de magazine, Staples si-a propus ca in urmatoarea perioada de timp sa se concentreze mai mult pe comertul online reducand spatiile fizice de vanzare cu pana la 15%.

Principalele canale de vanzari sunt Staples.com, StaplesAdvantage.com si Quill.com. Infrastructura acestora este bazata pe software si hardware IBM si este in prezent pregatita sa investeasca masiv in dezvoltarea segmentului virtual.

Locul 1 Amazon.com

Vanzari online: 48 MLD. $

Evolutie vanzari (2011): +40,6%

Cunoscut ca fiind cel mai mare retailer online din lume, Amazon.com ocupa prima pozitie a clasamentului, inregistrand numai la nivelul anului 2011 vanzari de 48 de miliarde de dolari, in crestere cu peste 40% fata de anul precedent.

Lansat in 1994 de catre Jeff Bezos, Amazon.com a crescut continuu datorita practicilor inovative si a expasiunii agresive. Dar acest lucru a atras dupa sine si o serie de “antipatii”, Barnes & Noble si Walmart fiind doua companii cu care Amazon s-a judecat mai multi ani la rand.

Amazon s-a bucurat de un succes neasteptat dupa lansarea Kindle, un dispozitiv tip e-book reader capabil sa stocheze mii de carti, extrem de util pentru pasionatii de carte.

Activezi in piata de online sau te gandesti sa intri in acest mediu? Esti pasionat(a) de comertul pe Internet si vrei sa afli mai multe informatii, ponturi si studii de caz de la experti in domeniu? Atunci nu ai voie sa ratezi editia cu numarul trei a ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing online.