Mitul 1 - Social media si comertul cu amanuntul

Mitul 1 - Social media si comertul cu amanuntulMitul 1: Platformele de social media vor deveni in curand un canal indispensabil pentru comertul cu amanuntul

Analizate independent, platformele social media nu par sa devina canale importante de comert cu amanuntul in viitorul apropiat. Insa devin din ce in ce mai populare in fiecare an si genereaza un procent tot mai mare de cumparaturi pe toate canalele, nu numai pe cele online.

Activezi in piata de online sau te gandesti sa intri in acest mediu? Esti pasionat(a) de comertul pe internet si vrei sa afli mai multe informatii, ponturi si studii de caz de la experti in domeniu? Atunci nu ai voie sa ratezi editia cu numarul trei a ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing online.


Mitul 2 - In viitor, magazinele se vor transforma in saloane de prezentare

Mitul 2 - In viitor, magazinele se vor transforma in saloane de prezentareMitul 2: In viitor, magazinele se vor transforma in saloane de prezentare.

O parte dintre cumparatorii de pe canale multiple afirma ca apeleaza la cercetarea ofertei in online, insa mai multi dintre acestia prefera sa cumpere produsele de la un magazin traditional.

Mitul 3 - Tableta va depasi PC-ul in topul preferintelor pentru cumparaturi

Mitul 3 - Tableta va depasi PC-ul in topul preferintelor pentru cumparaturiMitul 3: Tableta va depasi in curand calculatorul personal in topul preferintelor privind dispozitivul electronic utilizat pentru cumparaturi online.

Cumparatorii folosesc in continuare intr-o proportie covarsitoare calculatoarele personale pentru a realiza cumparaturi online. Tabletele si telefoanele inteligente nu par sa recupereze teren in viitorul apropiat – insa exista potential ca acestea sa devina mai importante pentru alte etape din procesul de cumparare.

Mitul 4 - Consumatorii internationali se aseamana tot mai mult

Mitul 4 - Consumatorii internationali se aseamana tot mai multMitul 4: Pe masura ce lumea devine mai conectata, consumatorii internationali devin din ce in ce mai asemanatori.

Cu toate ca se cumpara mai mult ca niciodata de la comercianti internationali, depasindu-se chiar si granitele prin intermediul serviciilor online, exista in continuare o gama larga de diferente locale in comportamentul consumatorilor.

Mitul 5 - China = modelul online de comert al viitorului

Mitul 5 - China = modelul online de comert al viitoruluiMitul 5: China reprezinta modelul viitorului pentru piata online de comert cu amanuntul.

China se afla intr-o pozitie fruntasa in ceea ce priveste o serie de tendinte cheie, insa consideram ca modelul lor online si optiunile multiple pentru cumparaturi sunt unice.

Activezi in piata de online sau te gandesti sa intri in acest mediu? Esti pasionat(a) de comertul pe internet si vrei sa afli mai multe informatii, ponturi si studii de caz de la experti in domeniu? Atunci nu ai voie sa ratezi editia cu numarul trei a ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing online.


Mitul 6 - Comerciantii domestici vor fi mereu in avantaj

Mitul 6 - Comerciantii domestici vor fi mereu in avantajMitul 6: Comerciantii domestici vor avea mereu avantajul pietei locale de desfacere fata de comerciantii internationali.

Comerciantii straini isi fac loc pe listele de furnizori preferati ai consumatorilor pentru comertul cu amanuntul de pe canale multiple.

Mitul 7 - Jucatorii de top din online vor fi mereu in avantaj fata de cei din retail

Mitul 7 - Jucatorii de top din online vor fi mereu in avantaj fata de cei din retailMitul 7: Jucatorii internationali care actioneaza exclusiv in online (precum Amazon) vor avea mereu un avantaj asupra jucatorilor domestici.

Multi dintre jucatorii domestici care actioneaza exclusiv in online au un avantaj competitiv propriu.

Mitul 8 - Comerciantii, mai bine pozitionati decat brandul

Mitul 8 - Comerciantii, mai bine pozitionati decat brandulMitul 8: Comerciantii sunt mai bine pozitionati decat brandurile pentru ca se afla mai aproape de consumator.

Consumatorii cumpara direct de la producatori si multi nu mai fac o diferentiere intre comercianti si brandurile preferate.

Mitul 9 - Comerciantii online vand produse si pe alta canale

Mitul 9 - Comerciantii online vand produse si pe alta canaleMitul 9: Comerciantii online vand produse si pe alte canale.

Consumatorii cheltuiesc mai mult in favoarea comerciantilor preferati care se afla pe canale multiple, si nu se reorienteaza pur si simplu catre un canal diferit.

Mitul 10 - Pretul mic, principalul factor de decizie

Mitul 10 - Pretul mic, principalul factor de decizieMitul 10: Preturile mici reprezinta principalul factor in decizia consumatorului de a cumpara de la comerciantii preferati.

Cumparatorii apreciaza calitatea si brandurile inovatoare in defavoarea pretului atunci cand cumpara de la comerciantii preferati de pe canale multiple.

*NOTA: Studiul Demystifying the online shopper: 10 myths of multichannel retailing („Demistificarea cumparaturilor online: Cele 10 mituri ale comertului cu amanuntul pe canale multiple”) se bazeaza pe opiniile a mai mult de 11,000 de cumparatori online in 11 tari de pe trei continente, incluzand atat economii mature, cat si piete emergente. Cele 11 tari incluse in studiu sunt Brazilia, Canada, China, Franta, Germania, Olanda, Rusia, Elvetia, Turcia, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii.

Activezi in piata de online sau te gandesti sa intri in acest mediu? Esti pasionat(a) de comertul pe internet si vrei sa afli mai multe informatii, ponturi si studii de caz de la experti in domeniu? Atunci nu ai voie sa ratezi editia cu numarul trei a ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing online.