Daniel Enescu, Daedalus: Romanii au cumparat mai putine bilete de avion online

Daniel Enescu, Daedalus: Romanii au cumparat mai putine bilete de avion onlinePotrivit unui studiu prezentat de Daniel Enescu, fondator si CEO al grupului Daedalus, numarul persoanelor care au cumparat bilete de avion online a scazut semnificativ, de la 18,6% in toamna lui 2011, la 10,4% in ianuarie anul acesta.

"Au fost inregistrate insa cresteri semnificative datorita Black Friday, evenimentul fiind un catalizator important pentru piata de e-commerce", a spus Enescu.

El sfatuieste antreprenorii sa faca site-uri care sa dea oamenilor mai multe informatii, sa inteleaga mai bine ce au de cumparat.

"50% dintre oameni isi doresc ca preturile produselor cumparate online sa fie mai mici. Un alt lucru important este ergonomia site-ului, ca site-ul sa fie usor de folosit, sa poti gasi repede produsele si serviciile de care ai nevoie".


Daniel Nicolescu, CEO PayU Romania: 2012 este anul care a dat drumul comertului electronic

Daniel Nicolescu, CEO PayU Romania: 2012 este anul care a dat drumul comertului electronic"Cred ca din 2012 putem vorbi cu adevarat de comert electronic, 2012 este anul care a dat drumul comertului electronic. A face comert electronic inseamna a face comert. Insa, oamenii inca percep a face comert electronic ca fiind un site", a spus Nicolescu.

Catalin Cretu, CEO Visa Europe in Romania: Am depasit un miliard de euro la platile online cu cardul

Catalin Cretu, CEO Visa Europe in Romania: Am depasit un miliard de euro la platile online cu cardulEl a explicat ca in jur de 300 de milioane de euro au fost platite catre magazine online din Romania, in timp ce restul de 700 de milioane de euro au fost platite catre magazine din strainatate.

"Black Friday este evenimentul <make it or break it> pentru ca atunci aveti oportunitatea de a creste foarte mult. Sa aveti atentie insa la preturi, creati o spirala care duce la profituri foarte mici, nu puteti cumpara loialitate prin preturi mici, va veti scufunda. Puteti crea loialitate prin servicii bune", a adaugat Cretu.

Marius Ghenea, fondator FIT Distribution: Pretul este foarte periculos

Marius Ghenea, fondator FIT Distribution: Pretul este foarte periculos"Pretul este foarte periculos, suntem de ceva timp intr-un joc periculos al preturilor. S-a trecut intr-o perioada scurta de un an, doi ani de la niste asteptari foarte scazute ale consumatorilor la niste asteptari foarte mari, lucru exacerbat si de media", a spus Ghenea in cadrul ecomTim.

De asemenea, el a facut referire la Black Friday, eveniment extraordinar, dar care din pacate se intampla doar o data pe an. "Daca promovam prea mult, o sa ne trezim ca oamenii nu mai cumpara nimic cu doua-trei luni inainte asteptand reducerile de Black Friday".

Claudia Docuz, Appscend.com: Aplicatia mobila este un nou canal de vanzari si loializare

Claudia Docuz, Appscend.com: Aplicatia mobila este un nou canal de vanzari si loializareClaudia Docuz, business development manager Appscend.com, a subliniat ca utilizatorii de smartphone petrec mult mai mult timp pe aplicatii mobile decat online, iar o parte dintre ei compara produse chiar atunci cand sunt in magazine, verifica stocurile, trimit poze membrilor familiei sau prietenilor.

"Cert este ca aplicatia mobila este un nou canal de vanzari si loializare. In aplicatiile mobile putem include reclame la produsele proprii, putem anunta perioadele de happy hours. Putem atrage utilizatori si folosind serviciul location bases services. De exemplu, putem promova steaguri in timpul meciului Steaua-Chelsea. Cel mai bun exemplu de best practice mobile app este cea a Amazon. De exemplu, daca incarci o poza a unui produs, iti sugereaza specificatiile acestui produs", a spus Docuz.

Elisabeta Moraru, Google Romania: Cautarile pe mobil in Romania au crescut de 5 ori in ultimii doi ani

Elisabeta Moraru, Google Romania: Cautarile pe mobil in Romania au crescut de 5 ori in ultimii doi aniEa a anuntat ca 59% dintre site-urile din Romania nu sunt pregatite pentru a fi mobile si 58% dintre cei care intra pe un site care nu este optimizat pentru mobil nu mai recomanda acel business.

"Strategia Google este asa: mobile, mobile, mobile si video, video, video", a spus Moraru.

Lisa Myers, Verve Search: In privinta continutului, trebuie sa ganditi ca un jurnalist

Lisa Myers, Verve Search: In privinta continutului, trebuie sa ganditi ca un jurnalistMyers a vorbit despre cum sa atragi corect clientii. Ea a atras atentia ca, in privinta continutului, "trebuie sa ganditi ca un jurnalist, nu ca un om de PR".

"Nu va limitati la o singura piata. Intindeti-va aripile. Daca as avea un buget limitat pentru dezvoltare, as cheltui pe continut, pe continut foarte bun", a spus Myers.

Zoli Herczeg, Microsoft Romania: Mesajul nostru este "Go cloud!"

Zoli Herczeg, Microsoft Romania: Mesajul nostru este "Go cloud!""Daca mesajul celor de la Google este <<Go mobile>>, al nostru este <<Go cloud!>>. Nu ar fi mai bine ca voi sa va ocupati de business vostru si sa lasati pe altii sa se ocupe de altele?"

Hannah Tometzki, Tipsy & Tumbler

Hannah Tometzki, Tipsy & TumblerHannah Tometzki, Creative Director Tipsy & Tumbler, a vorbit despre ce trebuie si ce nu trebuie sa folositi intr-un newsletter.

"Un newsletter saptamanal poate intari businessul tau in mintea consumatorului. Alegeti cu grija cuvintele. Daca este prea bun sa fie adevarat, probabil este o minciuna. Atrageti atentia! Majusculele ar trebuie folosite cu atentie! Nu tipati la cititori!", a avertizat Tometzki.

Laurent Crouet, PrestaShop Europe

Laurent Crouet, PrestaShop EuropeLaurent Crouet, director operational in cadrul PrestaShop Europe, a oferit cateva sfaturi pentru un site de comert electronic.

"Iubeste ce faci, ce vinzi, iubeste-ti clientii. Concentreaza-te pe magazin, pe clienti si informatii. Este foarte important sa aveti fotografii foarte bune", a subliniat Crouet.

Dorin Boerescu, CEO 2Parale: Romanii se uita in continuare foarte mult la pret

Dorin Boerescu, CEO 2Parale: Romanii se uita in continuare foarte mult la pretTotusi, el spune ca pretul nu a fost niciodata ultimul criteriu. "Romanii de obicei se uita la magazinul cu pretul cel mai mic, dar cumpara de la cel in care au cea mai multa incredere".