1 / 8

Problema postarilor cu plata

Sunt insa si acele categorii de subiecte aproape complet evitate de blogosfera din Romania, subiecte “sensibile” sau care, pur si simplu, nu intereseaza pe cititori. Wall-Street.ro pune pe "hartia Internetului" cateva dintre lucrurile pe care bloggerii evita sa le spuna, incercand sa intre intr-o zona considerata de unii ca fiind "tabu".

Un lucru pe care unii bloggeri il fac este sa scrie postari platite, fara a fi semnalate ca atare, cu un (P). Acest fapt este adus in discutie de Iulian Comanescu, de la Comanescu.ro. “Vorbesc desigur despre cei care scriu posturi de felul asta. In presa clasica exista acea regula cu marcarea publicitatii ca atare - chiar daca e vorba de advertoriale, articole branded sau alte specii hibride - si e interesant ce s-a intamplat cu ea pe Internet. Bloggerii nu au in general background jurnalistic si au trecut peste regula asta destul de usor; cei care vin dinspre comunicare clasica, mai putini la numar, au avut tendinta sa o respecte”, considera el. Iulian Comanescu se arata deranjat cel mai mult de brandurile care au incurajat sistemul acesta si au cerut, expres, sa nu fie semnalate articolele ca fiind platite. “Fie ca-mi place mie, fie ca nu, am ajuns acolo unde am ajuns”.

Ca avantaje, o parte dintre bloggeri fac niste bani in felul acesta. Dezavantajele sunt insa mai importante – “ e o intreaga paranoia despre cine e vandut cui si pe cat, inclusiv intre bloggeri, dar mai ales la public. Daca exista ceva numit "blogosfera", ca fenomen unic (eu cred ca sunt mai multe ecosisteme de site-uri mici, mai degraba), ea are de suferit la capitolul credibilitate”, mai spune Comanescu.

Morala povestii, incheie el, este clara - ne indreptam catre o lume in care totul e promovare - in sensul in care Rupert Murdoch visa la un moment dat sa faca MySpace cea mai mare platforma de marketing din lume. “MySpace a facut implozie, fiindca era prea mult marketing acolo. Dar viitorul pe-acolo e, iar cititorii/utilizatorii se vor plange degeaba de asta, atata timp cat nu sustin financiar outlet-urile media”, incheie el.

Sursa foto

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri