Piata de eCommerce va continua sa creasca accelerat

Piata de eCommerce va continua sa creasca accelerat

Aproape toti marii jucatori din piata s-au pus de acord asupra unui lucru: piata de comert online va continua sa creasca, chiar accelerat, in 2014. Urmarind si evolutiile internationale, este practic imposibil (exceptand un colaps economic imprevizibil) sa asistam la o scadere.

Astfel, piata de eCommerce va depasi in 2014 un miliard de euro, in Romania.

Creste si concurenta

Creste si concurenta

Anul trecut am asistat la unele miscari extrem de interesante (unele previzibile, este drept) in eCommerce. Intrarea hipermarket-urilor in zona de livrari online si diversificarea gamelor de produse ale unor jucatori mari precum eMag.ro, Elefant.ro sau evoMAG.ro indica cresterea concurentei pe mai multe verticale.

Acest trend se va face simtit, poate chiar mai aprig, in 2014.

Hipermarket-urile si supermarket-urile vor avea un cuvant greu de spus

Hipermarket-urile si supermarket-urile vor avea un cuvant greu de spus

Pe langa intrarea Carrefour si Cora in zona de comenzi online ne asteptam ca si alti retaileri traditionali sa pluseze in aceasta zona.

Daca supermarket-urile nu vor intra, efectiv, pe segmentul livrarilor online, in mod sigur vor plus pe prezenta online prin perfectionarea site-urilor proprii, reviste online, oferte speciale facute publice pe retele sociale.

Diversificarea gamelor de produse

Diversificarea gamelor de produse

2013 a fost anul diversificarilor de produse si nise pentru magazine. Urmand exemplul Amazon, apoi eMag.ro pe plan local, si alti jucatori au ales sa isi diversifice business-urile – unele prin achizitii, vezi evoMAG.ro, care a cumparat Toyz.ro si Watchshop.ro, sau Elefant.ro care pe langa carti a inceput sa vanda fashion si jucarii.

eMag.ro pare de neoprit in ceea ce priveste intrarea pe noi nise si, anterior, a anuntat chiar ca pana la finalul lui 2013 va mai anunta ceva surprinzator.

Fuziuni si achizitii

Fuziuni si achizitii

Desi departe de a se maturiza, marile forte ale online-ului romanesc sau chiar magazine traditionale precum Altex, Domo sau Flanco ar putea achizitiona alti jucatori din piata pentru a completa nise pe care nu le acopera suficient sau pentru a intra pe noi segmente de piata cu oportunitati mari.

Noi magazine si idei

Noi magazine si idei

Desi unele domenii sunt aproape saturate – fashion sau IT/electronice, sunt foarte multe nise care inca asteapta un jucator dominant. Este deci de asteptat sa asistam la aparitii surprinzatoare, desi initial de mici dimensiuni, in 2014.

Asteptam pe adresa eCommerce@Wall-street.ro proiectele voastre pentru o sansa de a aparea in paginile virtuale ale cotidianului de afaceri.

Scaderea importantei Facebook

Scaderea importantei Facebook

Cele mai recente anunturi de la Facebook vor descuraja prezenta magazinelor online pe cea mai mare retea sociala din lume. Pe scurt, Facebook va scadea vizibilitatea postarilor neplatite pe wall-urile fanilor magazinelor.

Cu alte cuvinte, daca vrei sa ai succes si sa fii vizibil pe Facebook, trebuie sa platesti. Parte din magazinele online, mai ales cele de mai mici dimensiuni, nu vor putea sustine un effort suplimentar de marketing, renuntand incet-incet la acest canal si axandu-se pe publicitate pe paginile marilor publisheri, AdWords sau alte retele sociale gratuite precum Pinterest, Twitter sau Google+.

Firmele de curierat isi fac temele

Firmele de curierat isi fac temele

In general firmele de curierat au invatat sa “isi faca temele” mai eficient – dovada Black Friday din 2013 cand cele mai multe companii de curierat s-au pregatit eficient si au reusit, in general, sa livreze produsele in termenii promisi.

Din pacate, nici in 2014 nu vom vedea prea multe POS-uri mobile la companiile de curierat, acestia continuand sa mearga cu sacul de bani dupa ei.

Livrare in intervale orare clare

Livrare in intervale orare clare

In zilele “normale” (exceptand sarbatorile si Black Friday), clientul va avea posibilitatea sa aleaga un interval orar mai precis de livrare si nu unul larg, cum este in prezent, de una sau doua zile.

Acest lucru se simte deja in tarile dezvoltate, precum Marea Britanie, si retailerii online negociaza deja cu companiile de curierat pentru imbunatatirea conditiilor si timpilor de livrare.

Continutul va deveni din rege, presedinte

Continutul va deveni din rege, presedinte

Adica va avea cu adevarat puterea. Se va pune accent din ce in ce mai mult pe descrierea completa a produselor, pe comentarii originale, pe SEO eficient. Relatia dintre continut si ROI va deveni din ce in ce mai clara. eTailerii vor trebui sa investeasca mai mult in continut, fotografii si indexare.

Cross channel, creste mobile-ul

Cross channel, creste mobile-ul

Desi inca nu suficient dezvoltate in Romania, comenzile de pe terminalele mobile vor deveni uzuale si printre clientii autohtoni. Browsing-ul pe mai multe terminale, achizitia de pe laptop si urmarirea traseului comenzii de pe device-ul mobil trebuie sa devina ceva din ce in ce mai normal si des intalnit. Vom vedea din ce in ce mai multe comenzi de pe terminale mobile in 2014 si, ca urmare, cresterea numarului de aplicatii iOS, Android si Windows Phone.

Personalizare si customizare a dorintelor

Personalizare si customizare a dorintelor

Ai intrat vreodata pe Amazon sau eBay, cautand ceva anume? Nu ai fost ulterior bombardat(a) cu oferte similare, de fiecare data cand accesai site-urile internationale?

Lucruri similare vor avea loc si in Romania, ducand la o personalizare si o intelegere mai buna a dorintelor clientilor, cu atat mai mult cu cat unii eTaileri au colectat deja informatii despre utilizatori dar nu le-au pus inca “sa lucreze” pentru business.

Deja marii jucatori locali trimit newslettere personalizate, in functie de preferintele clientilor si nu mai este mult pana cand nu tu vei cauta produsele dorite ci ele te vor cauta pe tine.

Cresterea marketing-ului afiliat

Cresterea marketing-ului afiliat

Cei doi jucatori majori de pe piata de afiliere din Romania, 2Parale.ro si Profitshare.ro, se vor inclesta in continuare (cu mai mult sau mai putin fair play) si acest lucru este, pana la urma, in folosul clientilor – atat magazinelor online cat si afiliatilor.

eTailerii vor vinde din ce in ce mai mult din afiliere si bloggerii/publisherii/cei ce au prezente solide pe retele sociale, vor trebui sa lupte din ce in ce mai mult pentru a castiga bani ca urmare a cresterii numarului de afiliati.

Imbunatatirea relatiilor cu clientii

Imbunatatirea relatiilor cu clientii

Odata cu cresterea concurentei si a diversificarii gamelor de produse, relatiile cu clientii trebuie imbunatatite si, daca vrei sa ramai in joc, trebuie sa pui accent pe acest lucru.

Ne asteptam ca 2014 sa fie anul in care vor aparea primele servicii 24 din 24, asa cum se intampla deja in SUA sau Marea Britanie – ramane de vazut ce retailer major va sparge gheata.