Design responsiv

Design responsiv

Platforme precum Magento, Shopify sau chiar WooCommerce pe Wordpress pot avea o influenta puternica in felul in care magazinele online sunt construite. Chiar si cei care gandesc ca “daca functioneaza, inseamna ca nu trebuie modificat” ar trebui sa ia in considerare redesign-ul site-urilor lor. Mai jos, cateva tendinte, conform PracticaleCommerce.com.

Design responsiv

Mobile-ul va fi promotorul eCommerce web design-ului in 2014, dar nu trebuie sa ne asteptam ca versiunile desktop sa fie date uitarii. Responsive design-ul va fi insa din ce in ce mai apreciat, permitand resellerilor sa ofere experiente bune de achizitie atat pe tablete/mobile cat si pe variantele desktop.

Interfete touch prietenoase

Interfete touch prietenoase

Axarea pe mobile ar putea duce in 2014 si la design-uri mai prietenoase pentru ecranele cu touch. Asteapta-te deci la doua lucruri – mai putin continut pe slide-uri care sa necesite activarea printr-un buton de mici dimensiuni si butoane de navigare mai mari si fotografii pe care poti face click cu degetul de dimensiuni mai mari.

Design plat

Design plat

Design plat poate fi vazut in interfata Windows 8 sau iOS 7 si in zeci de website-uri populare. Se renunta la site-urile cu umbre, axandu-se pe culuri puternice si fonturi interesante.

Aceasta tendinta duce la interfete mai simple care sunt usor de inteles si folosit. Mai mult, renuntandu-se la “briz-brizuri”, site-urile se incarca in general mai repede, un diferentiator interesant pentru site-uri.

Site-uri precum Canopy, care permit utilizatorilor sa gaseasca si sa impartaseasca produse disponibile pe Amazon, ofera un exemplu bun in aceste sensuri.

Mai mult continut pe o singura pagina

Mai mult continut pe o singura pagina

In 2014, designerii si dezvoltatorii vor adauga din ce in ce mai mult continut pe pagini individuale, in cel putin doua feluri.

Vizualizari rapide, care permit clientilor sa afle mai multe informatii despre produse fara a parasi o anumita categorie.

De asemenea, cel mai probabil paginile vor deveni “mai adanci”, chiar cu scroll “infinit”, ca Tumblr sau Pinterest.

Fonturi inedite

Fonturi inedite

Tipografia online a explodat in ultimii ani si nu va incetini sa atraga pasionatii de design. Asteapta-te sa vezi din ce in ce mai multe site-uri folosind font-uri distinctive, chiar unice. Pentru cateva exemple, viziteaza Free People, Design by Humans, Afends sau Yellow Bird Project.

Grafica/fotografii din ce in ce mai mari

Grafica/fotografii din ce in ce mai mari

Imaginile mari, headerele mari, sunt la moda. Fiecare imagine va trimite catre un produs sau o categorie de produse si, de asemenea, sunt si prietenoase pentru utilizatorii de device-uri mobile.

Ca exemplu vezi Born, Hagger si Tommy Bahama.

Video si alt continut bogat in media

Video si alt continut bogat in media

Consumul de video de pe terminale mobile creste, se dubleaza chiar de la an la an, asa ca este clar ca site-urile de eCommerce trebuie sa pluseze pe acest segment.

Video ofera retailerilor online un mediu excelent pentru a oferi continut folositor si informatii detaliate despre produse. Din ce in ce mai multi retaileri, inclusiv din Romania, vor oferi clipuri in descrierile produselor.