1 / 4

Cum sa iti maresti afacerile de patru ori in trei ani

Societatea cu o istorie de peste 100 de ani a fost privatizata integral in anul 1999. Pana in 2007 principalul obiect de activitate al Retrasib era constituit de repararea transformatoarelor si a echipamentelor de transport a energiei electrice. Din 2007, dupa intrarea in actionariat a fratilor Octavian si Calin Buzoianu, si pana la finele anului trecut compania si-a marit afacerile de aproape patru ori, in vreme ce profitul a urcat cu 487%.

In perioada 2000 – 2007 Retrasib s-a aflat practic in moarte clinica. Singurele afaceri rezultau din repararea transformatoarelor, insa avand in vedere ca majoritatea erau foarte vechi si trebuiau inlocuite complet, aproape ca nu mai exista o piata pentru acest tip de servicii. In aceste conditii ne-am concentrat aproape exclusiv pe productie, iar acum vrem sa ne extindem vanzarile in afara Romaniei”, a declarat Octavian Buzoianu, unul dintre principalii actionari ai Retrasib.

Circa 90% din activitatea curenta este reprezentata de productia transformatoarelor de mare putere. Retrasib a controlat anul trecut 70% din piata locala, evaluata la 25 – 30 milioane de euro anual.

Evolutiile bune au atras atentia si atentia unor competitori internationali, insa proprietarii firmei din Sibiu nu vor sa auda de o eventuala preluare.

“Saptamana viitoare, de exemplu, vom fi vizitati de unul dintre marii producatori din afara. Vor doar <sa ne vada>. Nu discutam o preluare, nu ne intereseaza acest lucru. Acum incercam sa ne extindem pe pietele straine. Daca reusim, poate peste cativa ani vom avea nevoie si de un partener. In prezent insa avem un singur partener si acela este de finantare”, spune Buzoianu.

Omul de afaceri face astfel referire la Banca Transilvania, Retrasib avand contractata o linie de creditare de la institutia financiara. Despre finantarea prin Bursa, Buzoianu spune ca va lua in calcul aceasta varianta probabil peste cativa ani, dupa ce nevoile de imprumut ale companiei ar putea sa urce semnificativ, iar costurile finantarii prin intermediul bancilor ar creste.

“Momentan stam bine cu lichiditatile. Ne-am transferat pe BVB pentru a beneficia de o vizibilitate mai ridicata si de o imagine mai buna. Vrem sa dam un exemplu pozitiv de dezvoltare, sa aratam ca un IMM poate creste in Romania prin forte proprii”, mentioneaza Buzoianu.

Acesta a mai adaugat ca societatea mizeaza foarte mult pe transparenta si o imagine pozitiva, in acest sens fiind realizata si vizita de anul trecut a premierului Emil Boc, cu ocazia finalizarii lucrarilor la cel mai mare transformator produs pana la acea data in Romania.

Sursa imagini: Compania, sxc.hu

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri