Hainele noi aduc si o schimbare de strategie pentru Tradeville

Hainele noi aduc si o schimbare de strategie pentru TradevilleProcesul de extindere regionala si proiectul de lansare a unei platforme noi de tranzactionare au fost demarate acum mai mult de un, odata cu procesul de inregistrare a marcii « Tradeville » in Romania si Europa.

“Cand toate aceste lucruri au ajuns la un anumit prag, am putut comunica rebrandingul. Procesul face parte din strategia prin care ne propunem sa devenim lider in tranzactionarea online in Europa de Est”, a declarat Mihaela Biciu (foto).

Un prim element de noutate in privinta brandului Tradeville fata de Vanguard este extinderea regionala. “In mai putin de o luna vom putea opera pe piata din Serbia, printr-o entitate pe care compania noastra o detine in proportie de 100%. Avem planuri similare si pentru bursa din Bulgaria, care se vor concretiza in 2-3 luni, dar si pentru alte piete din regiune”, a explicat managerul.

In plus, pentru a integra mai bine un ansamblu de piete si produse diversificate, Tradeville a lansat o platforma de tranzactionare, Startrade 2.0., accesibila pe site-ul companiei. Momentan, aceasta este disponibila in varianta Beta, urmand a fi pusa online, in varianta finala, in mai putin de o luna, iar platforma veche poate fi accesata in paralel.

In ce priveste ideea de comunitate internationala, specialistii Tradeville au deja in spate experienta forumului Vanguard, care, la momentul lansarii, devenise cunoscut printre pasionatii de bursa si tranzactionare online.

“Vrem sa folosim experienta acumulata pentru crearea unei aplicatii de comunicare, care sa deserveasca in egala masura clientii din toate tarile pe care le vom viza si sa le permita interactiunea, sa discute, sa schimbe opinii, grafice si sa gaseasca instrumentele dorite, platforme customizabile, module de educatie”, a explicat Mihaela Biciu.

Ea caracterizeaza noul brand Tradeville ca un oras virtual in care oamenii se informeaza, interactioneaza, tranzactioneaza si au acces la educatie investitionala. “Tradeville este un nume care integreaza strategia de expansiune a unui business pe care l-am construit in Romania ani de zile. Atributele brandului Vanguard: online trading, experienta, dinamism, inovatie vrem sa le transferam in integralitatea lor noului brand Tradeville”.

Investitiile in proiectele amintite sunt de peste 500 000 de euro pana in acest moment, lucrurile nefiind finalizate. Managerul Tradeville a mai spus ca, in ciuda crizei, vor continua sa investeasca in tehnologie, produse diversificate si extindere regionala.

In luna octombrie a anului trecut, pachetul majoritar de actiuni al Vanguard a fost preluat de Siminel Andrei, seful operatiunilor din Romania ale companiei americane New Century Holdings, care administreaza mai multe fonduri de investitii, printre care si Broadhurst Investments.

Motivatiile proiectului de expansiune

Motivatiile proiectului de expansiuneIn procesul de rebranding, specialistii au fost ajutati si de consilieri in domeniu, dar, in prezent, comunicarea se limiteaza la mediul online.

“Dorim sa le facem tranzitia usoara clientilor actuali, cu facilitati de tranzactionare suplimentare si o noua modalitate de educare financiara, prin seminarii tinute online, la care clientii pot participa de acasa”, a explicat managerul Tradeville.

Biciu ne-a explicat ca expansiunea nu are ca unica motivatie interesul investitional al clientilor romani, desi acesta exista. “Noi oferim tranzactii la Bursa din Bulgaria intr-o alta formula, inca de acum cativa ani, cand numarul de IPO-uri de la BVB era foarte mic si clientii nostri erau interesati de ofertele de pe Bursa din Sofia. Piata din Serbia este inca la inceput, dar exista potential si multe companii interesante pe care clientii nostri le vor descoperi”.

Astfel, un al doilea motiv pentru care Tradeville vizeaza extinderea teritoriala este valorificarea expertizei echipei si pe alte piete.

“Vrem sa fim prezenti si in alte tari si sa ne adresam clientilor din acele tari oferindu-le intreaga paleta de instrumente (incluzand actiunile si derivatele romanesti), plus bursa din tara respectiva. Astfel, pe de o parte oferim clientilor romani mai multe servicii si pe de alta parte extindem clientela careia ne adresam”, a explicat Mihaela Biciu.

In prezent, Tradeville are in jur de 5500 de conturi active.

Compania isi propune ca in trei ani sa devina lider in tranzactionarea online in toate tarile in care intra si sa aiba cel putin jumatate din clientii care tranzactioneaza online.


Eventualul profit, sacrificat in vreme de criza

Eventualul profit, sacrificat in vreme de crizaDeprecierea dramatica a rulajelor de la Bursa de Valori Bucuresti a dus la scaderea veniturilor companiilor de brokeraj. Toti intermediarii de la BVB au avut de suferit de pe urma crizei financiare, chiar daca sunt orientati spre retail sau beneficiaza si de sustinerea unui brand.

“Si veniturile noastre sunt afectate, dar oferta diversificata de produse ne-a scazut mult dependenta de BVB si acest lucru ne-a ajutat, chiar daca majoritatea veniturilor vin in continuare din comisioanele de tranzactionare pe pietele romanesti”, explica managerul Tradeville.

Compania obtine venituri numai din comisioane de tranzactionare, deoarece incepand cu 2005, prin hotararea actionarilor, compania a renuntat sa tranzactioneze pe house. “Chiar daca veniturile sunt in scadere, ne asumam investitile propuse, chiar cu riscul de a sacrifica eventualul profit. Suntem dispusi sa ne asumam o asteptare, pentru ca proiectele acestea nu vor produce imediat, insa in 2009 scopul nostru nu este profitul”.

Managerul ne-a explicat ca nu au avut conturi inchise, ci doar perioade de inactivitate pentru anumiti clienti. Insa, pe anumite momente ale pietei, acestia s-au intors si au tranzactionat, aratand dorinta de a ramane aproape de bursa.

In ultimele sase luni, la Tradeville au fost deschise aproximativ 500 de conturi noi pe actiuni si derivate romanesti si circa 200 de conturi pentru produse de tip Forex sau CFD.

Mihaela Biciu a mai spus ca nu a recurs la concedieri, Tradeville dezvoltandu-si echipa, mai ales datorita proiectelor care necesita eforturi si dedicare din partea unei echipe mai complexe.