1 / 6

Operatorul de piata, in fata propriei listari

In urma cu un an, la doar cateva saptamani dupa preluarea conducerii interimare a Bursei de Valori Bucuresti, Anca Dumitru trebuia sa reziste provocarii de a face fata noului job, intr-o bursa inca in convalescenta dupa un 2008 dramatic.

Acum, bifand incheierea unui an peste asteptari din toate punctele de vedere si intre timp numita in functie pe o perioada nedeterminata, contextul ridica o noua minge la fileu: Bursa va intra in curand intr-o noua faza a business-ului, aceea de companie listata.

Dar munca si resursele implicate in acest proces nu trebuie sa puna pe planul doi rolul principal al operatorului de piata. Mai ales acum, cand piata in sine se reface dupa suferintele din ultimii doi ani si are nevoie de un impuls in sensul cresterii increderii agentilor economici si a investitorilor.

Executivul Bursei asteapta cu interes si alegerea noului Consiliu de Administratie, pentru a putea porni la drum cu o strategie noua si puternica. Pe langa structura, candidatii ce vor fi votati la Adunarea Generala Extraordinara din 19 februarie vor trebui sa convinga cu planuri interesante si adaptate la statutul de emitent ce va urma.

“Pentru orice companie, hotararea de a se lista este un moment special. Inseamna alte perspective, alte obligatii fata de actionari si responsabilitate mai mare. Tocmai de aceea asteptam cu interes structura Consiliului de Administratie si, mai ales, strategiile pe care le vor propune actionarilor”, a declarat Anca Dumitru (foto).

Dupa ce, la finalul anului trecut, Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor BVB a aprobat transformarea tuturor actiunilor in titluri cu drept de vot si eliminarea dreptului de preemtiune, s-a creat un cadru mult mai facil de tranzactionare.

In urmatoarea AGA, din 19 februarie, primul punct de ordinea de zi este admiterea BVB la cota Bursei si propunerea unor modificari ale actului constitutiv in sensul aplicarii cadrului legal pentru o societate listata.

Impreuna cu noii administratori, directorul de asteapta la o schimbare a strategiei business-ului, in contextul listarii.

Un aspect important in aceasta directie este orientarea mult mai puternica a institutiei catre promovare si marketing.

“Si la nivel organizational avem deja o noua structura, directia de comunicare si marketing ce va urmari promovarea bursei pe plan intern si extern, atragerea de noi membri, emitenti, dar si investitori”, a explicat directorul BVB.

Si pentru ca un operator de piata se anunta un viitor emitent interesant, conducerea BVB nu exclude varianta unei duble listari, in anii urmatori. Insa orice pas va fi evaluat si analizat, astfel incat sa multumeasca actionarii.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri