Ce carti citesc brokerii Colliers

Ce carti citesc brokerii ColliersLa intrarea in biroul Colliers International, unul din principalii jucatori din piata de consultanta imobiliara, se afla biblioteca firmei, cu 132 de carti, cele mai citite fiind “Coach - Lessons on the Game of Life”, de Michael Lewis, “Outliers - the story of success”, de Malcolm Gladwell si “Winning”, de Jack Welch.

“Bogdan (n.red.: Georgescu, managing partner al companiei) a venit cu ideea acum doi ani, moment in care educatia a fost introdusa formal in randul valorilor noastre si am lansat misiunea companiei de a ajuta colegii si clientii sa aiba o viata mai buna. La acea vreme, ne mutam intr-un birou nou si ne-am gandit sa exprimam aceste noi idei si in conceptul de design al spatiului de birouri”, povesteste Ilinca Paun, managing director al Colliers.

Prin aceste carti, angajatii au acces la informatie din diverse domenii, lucru ce le deschide mintea si le creste succesul in activitatea de zi cu zi, continua Paun. “Feedbackul primit a fost foarte bun, multi colegi imprumuta carti, recomanda mai departe si chiar au cumparat ei carti noi pe care le-au adaugat bibliotecii”, spune ea.

Cartile sunt alese pe baza premiilor castigate si a recomandarilor unor leaderi in materie de literatura de business, precum Harvard Business School. Ele sunt cumparate de companie de pe Internet sau achizitionate, primite de colegi si adaugate colectiei.

In biblioteca Colliers se gasesc carti de business scrise de figurile de succes ale secolului, precum Warren Buffett, Jack Welch, Bill Gates sau Nassim Taleb, dar si carti ale unor jurnalisti de business foarte populari, precum Malcom Gladwell. Cartile sunt apoi discutate intre angajati si recomandate mai departe.

“Toate cartile sunt deja recomandate prin simplu fapt ca ele sunt achizitionate, ideal ar fi sa le citim pe toate. Ce facem totusi este sa recomandam fiecarui angajat cartile in functie de abilitatile sale, activitatea pe care o face in acel moment, preferintele sale”, precizeaza Ilinca Paun.

Comenteaza aici: Tu ce carti ai la birou? Cat de importanta este lectura in compania in care lucrezi?

McCann Erickson: In Sufragerie se nasc idei

McCann Erickson: In Sufragerie se nasc ideiMcCann Romania, unul din cele mai mari grupuri de comunicare de pe piata locala, s-a mutat in primavara anului trecut intr-o cladire de birouri din in zona Piata Romana. Apoi, compania a amenajat la parterul imobilului o biblioteca, denumita Sufragerie.

„Am dat drumul Sufrageriei in septembrie 2010. Este un spatiu care ne-a redefinit cu adevarat zona receptiei. Initiativa a plecat de la faptul ca pur si simplu am vrut sa organizam toate cartile si revistele pe care le aveam prin birou”, povesteste Alexandru Cristea, junior account executive in cadrul McCann Erickson si responsabilul proiectului Sufrageria.

Ulterior, cu sprijinul celor de Griffon & Swans si Curtea Veche Publishing, conceptul a prins forma si Sufrageria a devenit un spatiu care cuprinde o biblioteca, un pop-up store si spatiu de evenimente, precum si un "melting pot", un loc unde poti veni oricand in timpul zilei sa stai. „Sunt mereu oameni in Sufragerie si asta este cel mai bun lucru legat ea: este un spatiu viu. Lucrurile se intampla, oamenii se intalnesc, se nasc idei”, spune Cristea.

Biblioteca este amplasata in spatele receptiei si este deschisa in toate zilele saptamanii in orele de lucru. Biblioteca McCann are peste 300 titluri si creste odata cu fiecare nou membru, intrucat pentru a deveni membru fondator Sufrageria trebuie sa donezi carti din propria ta colectie. Cartile sunt apoi stampilate si creditate donatorului, care primeste un card personalizat de membru ce ii permite sa imprumute carti.

„Avem de toate. Chiar avem de toate. Baza a fost creata de cartile de prin agentie, cumparate de-a lungul timpului sa fim la curent cu what’s happening in the world of marcomms. La ele s-au adaugat placeri beletristice, cate un best seller, o carte de bucate sau un ghid de vacanta. Orice doneaza fiecare. Asa ca tot ce suntem noi se afla aici”, arata Alexandru Cristea.

Regula companiei cea mai de pret este, de fapt, o antiregula: oricine imprumuta o carte trebuie sa marcheze faptul ca a trecut prin mainile lui. „Incurajam chiar adaugare de comentarii in ea, folosirea marker-ului pentru a scoate in evidenta un pasaj sau aplicarea unor post it-uri cu referinte. Totul pentru a imbogati cartea cu experienta fiecaruia”, mai spune responsabilul Sufrageria.





450 de carti in biblioteca UniCredit Tiriac

450 de carti in biblioteca UniCredit TiriacBiblioteca UniCredit Tiriac Bank a fost inaugurata la Bucuresti, in februarie 2011 si a fost amenajata ca spatiu educational si recreativ in trei dintre sediile centrale, care gazduiesc un numar de aproximativ 450 de carti.

“Este o initiativa concretizata ca urmare a dorintei colegilor nostri de a avea la dispozitie un instrument de invatare si autodezvoltare usor accesibil. Ulterior, feedback-ul pozitiv si implicarea angajatilor au incurajat deschiderea mai multor filiale ale bibliotecii”, explica Alina Robescu, head of HR expertise centers in cadrul UniCredit Tiriac Bank.

Fondul de carte este administrat de departamentul de resurse umane al bancii, dar echipa de top management si angajatii din mai multe departamente au contribuit prin donatii la formarea colectiei actuale, adauga Alina Robescu.

Colectia de carti cuprinde titluri din domenii diferite: economie si business, comunicare, coaching, dezvoltare personala, leadership si management, dar si carti audio, ziare sau publicatii periodice. Cele mai consultate sunt insa cartile pe teme de management si leadership, dezvoltare personala si coaching.

“Lista de carti este actualizata periodic, materialele noi fiind recomandandate colegilor care doresc sa investeasca din timpul personal pentru a acumula informatii utile in dezvoltarea lor personala si profesionala. Cartile pot fi consultate in biblioteca sau imprumutate pentru lectura la domiciliu, conform regulamentului existent”, precizeaza Robescu.

Lectura pentru avocati

Lectura pentru avocatiBiblioteca firmei de avocatura White & Case, comun denumita “library-ul”, a fost creata inca de la demararea activitatii biroului din Bucuresti, la inceputul anului 2008 si reprezinta o incapere independenta. In prezent, sunt circa 300 de titluri in biblioteca, la care se adauga cele rasfirate prin birourile avocatilor.

“Motivele pentru care a fost infiintata o biblioteca au tinut de nevoia de a fi mereu in contact cu informatia esentiala activitatii noastre”, rezuma Delia Pachiu (foto), partener in cadrul casei de avocatura. Pe langa titlurile de specialitate, obligatorii in birourile de avocati, biblioteca White & Case include si carti de business intrucat informatiile din sfera mediului de afaceri sunt vitale pentru avocatura de business, adauga Delia Pachiu.

Cartile sunt ordonate pe categorii, conform ariilor de practica la care se refera: drept international, dreptul muncii, drept financiar – bancar, dreptul concurentie, proceduri de achizitie publica, precum si pe edituri si autori. Revistele romanesti de specialitate sau publicatiile internationale de referinta, ocupa un alt spatiu, dedicat “publicatiilor complementare”.

In plus, bibliotecii, ca spatiu de studiu si reflectie, i s-a atribuit si un rol inspirational, aici aflandu-se portretele intemeietorilor firmei, DuPratt White si George Case.

“Cartile si celelalte materiale gazduit de biblioteca sunt achizitionate la recomandarea avocatilor sau sunt aduse chiar de acestia. Exista o persoana desemnata care tine evidenta cartilor si informeaza intreaga echipa cu referire la ultimele «intrari»”, mai spune partenerul casei de avocatura.

In biblioteca White & Case predomina cartile, documentele si revistele juridice, precum si alte publicatii de specialitate si reviste non-tehnice care prin continutul editorial acopera piata de avocatura si de business locala si internationala.

Friends Advertising vrea 3.500 de titluri pana in 2012

Friends Advertising vrea 3.500 de titluri pana in 2012In aprilie 2009, odata cu aniversarea a sase ani de la infiintarea agentiei de publicitate Friends Advertising, a fost lansata oficial Biblioteca Fundatiei Friends for Friends, la initiativa lui Sorin Tranca, director de creatie si fondator Friends Advertising.

“Biblioteca are rostul de facilita accesul oamenilor pasionati de idei la titluri relevante care trateaza creativitatea din cat mai multe unghiuri: comunicare, design, ilustratie, psihosociologie, marketing, business. Este biblioteca publica, iar procesul de abonare este foarte simplu: donezi o carte si devii abonat, iar cartile se pot lua acasa”, spune Corina Barbu, reprezentantul Fundatiei Friends for Friends.

Obiectivul fundatiei este sa devina cea mai mare biblioteca de creativitate, motiv pentru care, in prezent, pune la punct o campanie de colectare de carti prin care isi propuna sa atinga, la finalul acestui an, 3.500 de titluri.

“Majoritatea cartilor sunt carti asa cum le stie si bunica, in format tiparit, insa avem cateva zeci de eBooks care pot fi consultate pe cele doua Kindle-uri si un eBook-reader iRiver, pe care le-am achizitionat la finalul anului trecut. Dat fiind punctul de plecare al bibliotecii, ca extensie a propriilor noastre nevoi de a invata, cele mai imprumutate carti sunt de comunicare”, adauga Corina Barbu.

In topul celor mai citite carti se numara: “It's Not How Good You Are, It’s How Good You Want to Be”, de Paul Arden, “Buyology. How Everything We Believe About Why We Buy Is Wrong”, de Martin Lindstrom si “Cum sa scrii reclame de succes. Invata regulile nescrise ale copywrittingului”, de Dominic Gettins.

Biblioteca Fundatiei Friends for Friends se afla pe strada Brezoianu nr. 4, la etajul 4 si are spatiu comun cu Caffffe Creativa, locul unde Fundatia isi desfasoara evenimentele cu public. In prezent, numara peste 1.000 de titluri, carti plus publicatii periodice.

Recomandari ca in familie

Recomandari ca in familieBiblioteca agentiei de lobby si public affairs Point Public Affairs a luat fiinta in urma cu cativa ani, la initiativa avocatului Liviu Fatu, managing partner la Fatu Law Office, cabinetul de avocatura corespondent al agentiei.

“Biblioteca este deschisa atat pentru angajatii celor doua firme, Point Public Affairs si firma de avocatura corespondenta, Fatu Law Office, cat si pentru studentii mei de la masterul de la Facultatea de Jurnalism”, spune Laura Florea, managing partner al agentiei Point Public Affairs.

Sediul Point Public Affairs este situat pe strada Ienachita Vacarescu 22B, intr-o casa in stil brancovenesc, proiectata de arhitectul Gheorghe Simota. Biblioteca are aproximativ 300 de titluri, este amplasata la parterul cladirii si ocupa doi dintre peretii zonei destinate intalnirilor formale si informale.

Cele mai multe carti sunt din domeniile legislatie si drept, dar exista si titluri din literatura de specialitate de lobby, public affairs, relatii publice, sociologie, marketing si comunicare. Cea mai citita carte din biblioteca este Constitutia Romaniei, afirma Laura Florea.

“Am incercat sa cream o atmosfera in care angajatii sa se simta la birou ca in propria casa, iar sistemul de recomandari functioneaza ca in orice familie: cei care au mai multa experienta intr-un anumit domeniu le recomanda «juniorilor» ce materiale ar trebui sa consulte si ii ghideaza in dezvoltarea profesionala”, explica ea.

Biblioteca are un fond de carte furnizat de cele doua firme la care s-au adaugat, in timp, carti din colectiile particulare ale angajatilor.

Comenteaza aici: Tu ce carti ai la birou? Cat de importanta este lectura in compania in care lucrezi?