2 / 7

Open space-ul, moda ultimului deceniu. Cum gestionezi zgomotul?

Tudor Chindea, sales manager al COS spune ca unul din cei mai importanti factori care influenteaza performanta angajatilor este zgomotul din birou.

Open space-ul a fost o moda in ultimul deceniu; el ramane in continuare un mod de organizare foarte utilizat. Cu toate acestea, eficienta oamenilor poate fi afectata din cauza lipsei de concentrare provocata de zgomotele de fond (un telefon mobil care suna, o discutie aprinsa intre doi colegi). Exista numeroase studii, spune Chindea, care arata ca productivitatea angajatilor dintr-un open space in care nu s-a intervenit cu elemente de absortie fonica e mult mai scazuta decat a oamenilor care lucreaza in lipsa de stres fonic.

"Solutiile de mobilier si fit-out implementate pentru clienti nostri care aleg open space-ul functioneaza ca semibariere impotriva zgomotului de fond, in acelasi timp si ca elemente de design. Ele variaza de la tavane la canapele din materiale fonoabsorbante ce permit antifonarea si ajuta la crearea unor spatii linistite, de intimitate, ideale pentru munca individuala », a declarat Chindea.

Zgomotul care se produce inevitabil intr-un birou, a generat mai multor angajatori o anumita temere de a face pasul spre biroul open-space. "Cu toate acestea, pe masura ce noile tendinte de amenajare cauta aceasta transformare, au aparut solutii eficiente care imbunatatesc mediul acustic din interior. Exista pe piata o gama larga de solutii acustice, iar arhitectii sau consultantii pot propune diverse materiale, placari pe pereti, tavane sau chiar obiecte de decor, ce combat relexiile de sunet nedorite si propagarea sunetului", a adaugat si Voica.

Cultura orientata spre colaborare, in defavoarea biroului inchis

Chindea spune ca birourile inchise devin din ce in ce mai putin un mod de organizare, acest lucru fiind sprijinit de politica din companii, orientata catre colaborare si cultivarea unui mediul democrativ.

"Multe companii multinationale cu care am lucrat au ales sa elimine, la propriu, barierele dintre angajati: birourile top managementului s-au mutat in open space, salile de intalnire s-au transformat in zone deschise informale, relaxate. Acest mod de organizare poate functiona cu succes cu conditia folosirii inteligente a elementelor de absorbtie fonica de care vorbeam mai devreme", a mai spus Chindea.

"La nivel mondial, o tendinta a companiilor in abordarea real estate-ului este aceea de a scadea spatiul destinat birourilor prin utilizarea hot desking-ului. Ideea din spatele hot desking-ului este ca angajatilor nu li se mai aloca birouri personale, ci au acces la o multitudine de spatii unde poate lucra, de la birouri la zone informale de lucru, sali de conferinta, zone de relaxare precum cafeteria/lounge. Consecinta este ca raportul intre numarul de birouri si angajati scade, ajungandu-se uneori la un raport de tipul 80 de birouri la 100 de angajati. Cu alte cuvinte, compania ia din spatiul individual al angajatilor, in schimb, ofera mai multe spatii de intalnire sau relaxare unde sansele angajatului sa interactioneze cu colegii cresc", a mai spus Chindea.

Foto: Biroul Microsoft ( spatiu izolat fonic)

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri