Intre 3.000 si 5.000 mp de spatii de birouri

Intre 3.000 si 5.000 mp de spatii de birouriCity Mall are in prezent patru etaje si o suprafata inchiriabila de 19.000 metri patrati, in prezent fiind functionale doar trei etaje. In ceea ce priveste etajul al patrulea, reprezentantii mall-ului deruleaza studii de piata si intentioneaza sa transforme aceasta suprafata in spatii de birouri.

Avem un proiect pentru amenajarea de spatii office, insa depinde de ultimele cercetari pe care le asteptam de pe piata. Stim sigur ca zona de birouri va fi la nivel superior, astfel incat nu vom intra in zona de retail. Incercam sa combinam aceste doua tipuri de investitii pentru ca, in esenta, merg mana in mana: zona de office genereaza un trafic pe zona de food-court (n.red.: zona de restaurante), care ofera servicii utile celor din birouri”, ne-a declarat Mihai Agaficioaia (foto), General Manager al City Mall.

In opinia sa, amenajarea spatiilor de birouri alaturi de cele de retail reprezinta o investitie profitabila, intrucat sunt zone dintr-un mall care nu pot fi inchiriate ca spatii de retail, precum ultimul etaj, unde este exclus sa obtii o chirie similara unui magazin de retail.

“Astfel se gasesc solutii de a face alta investitie si de a genera un venit, fara a afecta celelalte zone care au destinatii precise. Daca acest proiect va demara, in maxim un an de zile trebuie finalizat si vom ajunge la o suprafata cuprinsa intre 3.000 si 5.000 mp de spatii de birouri”, a adaugat Agaficioaia, specificand totodata ca nivelul chiriei va fi la acelasi nivel cu chiriile spatiilor de birouri in general si nu cu cel al spatiilor de retail.

Mixul de branduri se va concentra pe clasa de mijloc

Mixul de branduri se va concentra pe clasa de mijlocCele trei etaje functionale ale mall-ului sunt aproape in totalitate inchiriate, suprafetele variind intre 40 si 1.500 mp, insa noul director isi propune sa schimbe mixul actual de branduri, pozitionandu-se exclusiv pe segmentul de middle class.

Vom aduce si doua branduri care nu sunt inca pe piata din Romania si vom imbunatati mixul deja existent. Ne vom pozitiona doar pe segmentul de middle class si de aceea trebuie sa intelegem cat mai clar ce asteptari au clientii si ce magazine prefera”, a explicat Mihai Agaficioaia.

Procesul de cooptare intr-un mall a unui brand nou de restaurante ori de retail poate dura mai multe luni, orice parteneriat fiind stabilit in functie de politica de dezvoltare a companiei care detine marca respectiva. De foarte multe ori, explica Agaficioaia, se poate scurge si un an de zile de la startul negocierilor pana la atragerea in spatiul mall-ului a unui brand nou de servicii sau produse.

“Pe langa a convinge reprezentantii brandului ca locatia noastra le va aduce un nivel al vanzarilor ridicat si o expunere mult mai buna pe piata, efortul nostru consta in a le prezenta un proiect personalizat pentru fiecare client in parte. Apoi trebuie sa-i convingi ca este foarte bine pentru se alature mixului de branduri pe care deja il ai in mall ”, spune directorul City Mall.

Procesul de repozitionare va dura un an

Procesul de repozitionare va dura un anPe langa mixul de branduri, in City Mall va exista o schimbare de imagine, care va consta in semnalizarea mall-ului pe exterior si pe interior, dar si o schimbare pe partea de food-court, care se va transforma intr-un concept cosmopolit.

“Vom crea o combinatie intre food, entertainment si zone unde se pot asculta formatii live. Intregul proces de repozitionare a mall-ului va dura aproximativ un an. Va fi o investitie pe partea de food-court si entertainment, insa la jumatatea acestei luni vom bugeta costurile totale”, afirma Agaficioaia .

Potrivit acestuia, strategia pe care City Mall va merge este una de diferentiere, insa concentrata pe segmentul clasei de mijloc.

“Nu ar fi in avantajul clientilor si al investitorilor ca toate mall-urile sa aiba oferte similare. Pana acum, City Mall nu a avut un target bine definit, pentru ca nici concurenta nu era foarte mare si nici mixul de branduri nu se adresa doar unui anumit segment. Avand in vedere concurenta care vine si dimensiunile mall-ului, trebuie sa ne concentram strict pe un anumit segment”, a adaugat seful City Mall.

La sfarsitul acestei luni, un nou mall se va deschide in zona de sud a Capitalei: Liberty Center, situat la intersectia dintre Calea Rahovei si Strada Progresului. In plus, compania britanica Equest Balkan Properties a inaugurat la jumatatea lunii septembrie centrul comercial Vitantis Shopping Center, amplasat la intersectia Splaiul Unirii cu Soseaua Vitan - Barzesti.

Cum arata ziua unui manager de mall

Cum arata ziua unui manager de mallMihai Agaficioaia a preluat conducerea City Mall de aproape doua luni si spune ca a avut deja intalniri cu cei care sunt prezenti in mall, gasind impreuna idei de pus in practica.

“Trebuie sa fii conectat in permanenta la tendintele din piata de retail, sa intelegi foarte bine comportamentul si nevoile consumatorilor pe care vrei sa-i atragi, sa mentii si sa impui anumite standarde”, ne-a explicat oficialul City Mall.

Mihai Agaficioaia afirma exista si puncte slabe in mall-urile din Romania si ca aceasta se vad in special pe partea de securitate si de curatenie, iar pentru client conteaza foarte mult sentimentul pe care il are cand intra intr-un mall: daca se simte in siguranta sau nu.

“Sunt anumite modele de mall-uri pe care le-am vazut si mi-au placut in Austria, Grecia, Franta sau Anglia, insa intotdeauna incerc sa creez un model din mai multe repere: trebuie sa legi partile potrivite pentru tine”, a enuntat Agaficioaia.

In ceea ce priveste planurile sale de viitor, noul manager vrea ca, pana la sfarsitul acestui an, sa puna in aplicare proiectul de “cosmopolitan concept” pe partea de food-court si pana la sfarsitul anului 2009 sa schimbe mixul de branduri.

“Nu va fi usor, insa nu mi-as fi dorit sa lucrez intr-un mediu in care lucrurile sunt asezate si nu pot sa transform mare lucru. Mall-ul este ca un organism viu, sunt provocari pentru care trebuie sa fii pregatit si sa fii determinat sa-ti indeplinesti obiectivele propuse. De asemenea, trebui sa faci astfel incat si echipa cu care lucrezi sa te urmeze in aceasta «aventura»”, incheie Mihai Agaficioaia.