1 / 4

„Nu functioneaza ca o masura anti-criza”

Inchiderea supermarketurilor si hipermarketurilor duminica afecteaza intreaga piata de retail, spune Monica Barbu (foto), vicepresedintele companiei de consultanta imobiliara The Advisers/Knight Frank si unul dintre cei mai experimentati consultanti din piata locala de retail.

“Pe de-o parte, operatorul de food este cea mai importanta ancora dintr-un centru comercial. Atat timp cat acest tip de magazin este inchis, motivatia de a vizita un centru comercial scade si, implicit, sunt afectate vanzarile tuturor retailerilor din centrul respectiv”, explica Monica Barbu.

Mai mult, importanta supermarketului dintr-un centru comercial este atat de mare, spune consultantul, incat unii retaileri doresc sa includa in contractele de inchiriere clauze cu privire la existenta si functionarea acestui tip de magazin.

“Pe de alta parte, fiind perioada de criza cu vanzari mai reduse, in loc sa se introduca masuri de stimulare a consumului, vanzarile vor avea de suferit. Practic, nu functioneaza ca o masura anti-criza. De obicei, in week-end se inregistreaza vanzari mai mari pentru ca atunci are timp populatia sa mearga la cumparaturi. Reducand timpul, nu se mai poate exploata la maxim toata saptamana”, adauga specialistul The Advisers/Knigh Frank.

Barbu este de parere ca pot fi gasite alte metode de protejare a producatorilor locali, un exemplu fiind distribuirea cu precadere a produselor locale in zilele de duminica, fara a fi nevoie sa se inchida magazinele.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri