1 / 4

Tinta pentru 2010: Crestere cu 50% a cifrei de afaceri

De mai bine de zece ani, Bogdan Georgescu (foto) se afla la conducerea companiei Colliers International, liderul pietei de consultanta imobiliara, potrivit rezultatelor financiare pentru anul 2008. Pentru anul trecut, cei mai multi jucatori din aceasta piata nu si-au facut publice inca rezultatele, insa cu totii admit ca a fost cel mai greu an.

Nici seful Colliers nu face execeptie: 2009 a adus inchiderea departamentului de rezidential si plecarea unora dintre cei mai vechi oameni din companie. Insa 2010 este un nou inceput, iar pana acum perspectivele nu sunt deloc rele.

“2009 a fost un an in care am redus costurile, asa cum 2010 este un an de consolidare. Am inceput sa angajam din nou oameni, am dublat bugetul si speram la o crestere de 50% a cifrei de afaceri”, spune Bogdan Georgescu. Cel mai pesimist scenariu luat in calcul de seful Colliers este o creste a veniturilor cu 25% fata de anul trecut, an in care afacerile companiei “s-au aliniat la nivelul pietei de consultanta imobiliara”.

Prima companie care si-a anuntat rezultatele financiare pentru 2009 a fost DTZ Echinox, care a raportat o cifra de afaceri de aproape trei milioane de euro. In total, valoarea pietei de consultanta imobiliara a coborat pana la 15-20 milioane de euro in 2009, potrivit estimarilor Colliers, insa anul acesta cresterea ar putea fi de 20-30%.

“Anul trecut, diferentele intre afacerile companiilor din aceasta piata au fost foarte mici, spre deosebire de anii trecuti, cu totii situandu-ne in jurul a trei-cinci milioane de euro. Aceste diferente vor creste vizibil din 2011”, afirma Georgescu, care aseamana piata de consultanta imobiliara cu o cursa de Formula 1.

“Atunci cand cursa decurge firesc, cel mai bun este singurul detasat de ceilalti, iar urmatorii incearca sa-l ajunga. Cand apare un accident, o criza, toate masinile se apropie, insa pentru scurt timp, cursa revenind apoi la normal”, explica presedintele Colliers.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri