1 / 6

Ce solutii au gasit proprietarii mall-urilor

Un studiu recent al companiei de consultanta GfK indica faptul ca romanii sunt printre europenii care obisnuiesc sa calatoreasca cel mai putin in timpul liber, circa 70% dintre cetatenii chestionati declarand ca nu vor pleca in vacanta anul acesta.

Atunci cand nu poti parasi orasul, terasele sunt destinatiile favorite pentru petrecerea timpului liber iar Centrul istoric al Bucurestiului este cea mai buna dovada in acest sens. Nici proprietarii centrelor comerciale nu putea ignora aceasta realitate, asa ca AFI Europe, dezvoltatorul mall-ului AFI Palace Cotroceni (foto) din vestul Capitalei, a decis sa amenajeze un spatiu pentru terase in aer liber.

“Transformandu-ne in atenti observatori ai comportamentului locuitorilor Capitalei, s-a nascut ideea de a dedica teraselor in aer liber o zona aflata la intrarea FAR. In prezent, un numar de cinci terase si-au deschis portile pentru a-i primi pe bucuresteni”, spune Israel Visel, managerul mall-ului AFI Palace Cotroceni.

In sudul Bucurestiului, un alt mall lupta pentru a atrage clientii, mai ales ca recenta deschidere a cinematografului i-a sporit sansele de castig, in contextul in care majoritatea jucatorilor din piata de retail sunt de acord cu faptul ca un mall fara cinema nu are sanse de supravietuire mult timp.

“Sun Plaza a inaugurat in ultima perioada Cinema City, un multiplex cu 15 sali, inclusiv 3D, si 3.000 de locuri, Oxygen - centru pentru jocuri, biliard, bowling, club si terasa exterioara. Recent, am sustinut un meci de fusbal intre Adrian Morosanu si Ionut Iftimoaie, aceasta fiind prima confruntare sportiva intre cei doi luptatori de K1. In saptamanile urmatoare vom mai organiza un meci, unul «conjugal» in cadrul caruia un celebru cuplu monden se va confrunta la masa de fusbal”, afirma Michael Richard, director general al EMCT, dezvoltatorul Sun Plaza.

Competitia mall-urilor pentru atragerea vizitatorilor pe timpul verii nu este intalnita numai in Bucuresti, ci si in orasele mari din tara. Iulius Group, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Romania, care detine patru mall-uri in Iasi, Timisoara, Suceava si Cluj-Napoca, mizeaza in aceasta perioada a anului pe faptul ca vizitatorii, in special partea feminina a clientelei, sunt atrasi mai mult de campaniile promotionale.

“Vara se da startul sezonului de reduceri, iar in fata ofertelor tentante care merg pana la minus 80% discount este foarte greu de rezistat. De-a lungul verii, avem la fel de multe evenimente de marketing ca si in cursul anului. Obisnuim sa organizam tombole cu premii, care constau mai ales in excursii cu destinatii exotice sau produse de sezon. In plus, pregatim diverse evenimente, de la intreceri sportive, concerte in aer liber, pana la festivaluri de muzica pentru copii, teatru de papusi, concursuri de frumusete si targuri handmade”, declara Ovidiu Galan, senior marketing manager al Iulius Mall, omul care coordoneaza activitatile de marketing pe toate mall-urile detinute de Iulian Dascalu, proprietarul Iulius Group.

Afla din slide-ul urmator cum profita mall-urile de Campionatul Mondial de Fotbal.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri