Concurenta pentru portalurile imobiliare?

Concurenta pentru portalurile imobiliare?“Vand apartament cu 4 camere, zona colentina mai exact la pod la colentina, etaj 4/4 cineva interesat?”, asa suna un anuntul unui proprietar postat pe Twitter. Ludmila, un alt proprietar scrie “inchiriez garsoniera in Brancoveanu- mobilata, conf 1. Cineva interesat?”.

Anunturile de vanzare si inchiriere locuinte pot fi gasite si pe Facebook. Adina scrie “Central Banu Manta ofer spre inchiriere urgent garsoniera comfort I, 40mp, decomandata, et 4/8, vecinatate Piata Victoriei si parc Kisseleff, recent renovata, G+F+P+T+UM, bucatarie complet mobilata si utilata, aragaz+frigider+masina spalat, preferabil pe termen lung, 1 luna avans + 1 luna garantie, 450 euro”.

Avantajul principal al unui anunt publicat pe Facebook sau Twitter este gratuitatea, in timp ce postarea unui anunt pe un portal costa intre 3 si 20 euro plus TVA. Cu toate aceasta, portalurile nu considera retele sociale o posibila concurenta.

“Facebook, Twitter si, in general retelele sociale, nu sunt privite in acest moment ca un concurent serios, dar ele pot substitui in timp nevoile unor utilizatori actuali ai site-ului nostru (n.r: anuntul.ro). Daca esti interesat sa cumperi un bun imobiliar, asadar un bun cu valoare mare, este obligatoriu sa te informezi dintr-o publicatie de specialitate, cu o credibilitate ridicata pe piata, fie ca este online sau print”, a declarat, pentru Wall-Street, Sorin Petcu, web manager al portalului anuntul.ro.

Reprezentantul anuntul.ro considera ca bunurile cu valori mari, precum cele imobiliare, nu sunt inca de interes pentru grupul tinta al retelelor sociale, data fiind varsta celor care frecventeaza aceste site-uri.

“Cred ca zona de inchirieri a portalurilor imobiliare, in special segmentele reprezentate de garsoniere si apartamentele cu doua camere, poate suferi putin, fiind vorba de valori mai mici pe perioade determinate si intrand asfel in grupul tinta a celor care frecventeaza retelele sociale”, mai spune Petcu.

Nici Adina Vasilescu, new media publisher in cadrul Sanoma Hearst Romania, managerul care a coordonat achizitia portalului MagazinulDeCase.ro, nu considera retelele sociale o potentiala concurenta pentru portalul imobiliar.

Prezenta portalurilor imobiliare in social media

Prezenta portalurilor imobiliare in social mediaComunicarea in social media a devenit o prioritate si pentru portalurile imobiliare, care au inceput sa-si faca simtita tot mai mult prezenta pe site-uri precum Faceebok si Twitter, avantajele neintarziind sa apara.

Imobiliare.ro este activ pe ambele retele de mai bine de un an. Am constientizat puterea Facebook in repetate randuri. De exemplu, un simplu link care trimitea spre evolutia preturilor din primul semestru al acestui an a strans peste 700 de accesari. Totodata, este mediul care ne aduce cel mai rapid feedback”, explica Daniel Crainic, marketing manager al portalului imobiliare.ro.

Si MagazinulDeCase.ro a devenit prezent in social media, odata cu achizitionarea de catre Sanoma Digital, companie subsidiara a Sanoma Magazines International. Pana la acel moment, portalul nu era prezent pe nicio retea sociala.

„Social media a crescut foarte mult si are o eficienta care nu poate fi ignorata. Am fost in contact cu echipa MagazinulDeCase.ro inainte de achizitie si am inceput sa cream conturile inca de atunci. In prezent, exista facilitati pentru ca proprietarii sa-si promoveze anuntul deja postat pe portal pe Twitter sau Facebook, printr-un simplu click”, afirma Adina Vasilescu.

Si cei de la anuntul.ro considera retele sociale un canal de promovare a serviciilor, chiar daca momentan anuntul.ro nu este activ in social media. In cel mai scurt timp insa, reprezentantii portalului spun ca vor incepe sa investeasca in prezenta pe retelele sociale.

“Iti ofera posibilitatea sa te promovezi rapid, sunt canale prin care poti sa-ti intaresti brand-ul si poti fi tot timpul in contact cu o parte dintre utilizatorii tai. Dinamica fantastica de raspandire a informatiei, specifica retelelor sociale, trebuie avuta in vedere si cred ca, pe termen mediu, cine nu va fi activ in acest spatiu va avea de suferit. Deja se vehiculeaza ca notiunea de «like» este mai puternica decat notiunea de «link»”, subliniaza Sorin Petcu, de la anuntul.ro.

Ce spun specialistii

Ce spun specialistiiTwitter si Facebook castiga teren printre cele mai eficiente metode de comunicare si recunoastere a marcii din marketingul online, cu beneficii in zona de optimizare pentru motoarele de cautare, eficiente datorita costului fractionat si astfel accesibile unei game foarte largi de clienti.

“Avand in vedere ritmul de crestere al utilizatorilor romani care adera la una sau mai multe retele sociale in ultima perioada, este normal ca atentia companiilor din diferite segmente de activitate sa se indrepte tot mai mult catre acest nou public tinta”, este de parere Tudor Totolici (foto), online strategist in cadrul Republika Interactive, agentie specializata in promovarea pe social media.

Totusi, social media marketing nu va „musca” din cota de piata a site-urilor de vanzare din domeniul real estate, spre exemplu, ci din volumul de media achizitionata pe siteuri din diverse domenii, evoluand ca alternativa pentru achizitia de media traditionala, completeaza Ionut Munteanu, online marketing manager al Republika Interactive.

“Daca evaluam potentialul de achizitie si starea de spirit ale utilizatorilor de Facebook si de Twitter, observam ca ei nu sunt in stadiul de cumparare, ci in acela de informare. Din acest motiv, aceste doua retele sociale nu reprezinta in mintea consumatorilor mediul potrivit pentru a cumpara. In plus, in momentul in care utilizatorii intra in cont exista foarte putine mecanisme native prin care pot achizitiona un produs. Aceste mecanisme sunt dezvoltate prin aplicatii integrate si concepte ludice independente de platformele originale”, afirma Munteanu.

In domeniul imobiliar, Totolici este de parere ca abia se fac primii pasi spre retelele sociale si ca anunturile pe aceste canale de comunicare vin in primul rand din partea persoanelor fizice care incep sa profite de avantajele acestor noi unelte online.

“Comunicarea informala in reteaua lor de prieteni le ofera posibilitatea raspandirii cu usurinta a unui mesaj. In plus, recomandarile care vin din partea unor persoane de incredere din cercul de prieteni al unui utilizator se bucura de o mai mare credibilitate si atentie, crescand astfel exponential posibilitatea de incheiere a unei astfel de tranzactii, mai ales daca este vorba despre inchirierea anumitor spatii”, sustine el.

In viitor, spune Tudor Totolici, tot mai multe site-uri de anunturi pe real estate se vor ajuta de retelele sociale pentru promovarea ofertelor pe care le pun la dispozitie, potentialul viral pe care il ofera uneltele de comunicare din social media urmand sa creasca tot mai mult interesul companiilor pentru aceste medii.