Tinta portalului imobiliar: 2.500 de credite ipotecare

Tinta portalului imobiliar: 2.500 de credite ipotecareIn prima jumatate a anului, BCR a vandut 570 de credite ipotecare pentru locuintele achizitionate prin agentiile si dezvoltatorii imobiliari parteneri. Pana in anul 2012, banca isi propune sa vanda 2.500 de credite ipotecare cu ajutorul portalului bcrimobiliare.ro, mizand in special pe locuintele noi.

“Ne propunem sa finantam achizitia a 2.500 de locuinte pana la sfarsitul anului viitor prin intermediul portalului imobiliar: 1.000 de locuinte cu ajutorului agentiilor imobiliare si 2.500 prin dezvoltatorii parteneri”, a declarat Stefan Coroianu, director executiv al directiei credite de retail in cadrul BCR.

Coroianu estimeaza ca piata creditelor ipotecare se va relansa anul viitor. Miza bancii este pe locuintele noi, un motiv fiind reprezentat si de faptul ca BCR a finantat puternic proiectele imobiliare dezvoltate in ultimii ani. De exemplu, Adama a dezvoltat doua proiecte rezidentiale cu finantare de la BCR: unul in Ploiesti si altul in Brasov. Multi dintre cumparatorii apartamentelor au contractat credite tot la BCR.

“Pana in prezent, BCR a acordat credite in valoare de 1,5 milioane de euro pentru clientii Adama”, a precizat Asher Lax, director de marketing si vanzari in cadrul dezvoltatorului Adama.

In acest an, BCR a acordat credite ipotecare de circa 20,5 milioane de euro.

Banca a lansat ieri portalul bcrimobiliare.ro, care se adreseaza agentiilor imobiliare si dezvoltatorilor, valoarea investitiei nefiind facuta publica. Agentiile si dezvoltatorii pot publica gratuit anunturile pe site, dupa ce incheie un protocol cu banca.

Pana in prezent, 170 de agentii si 90 de dezvoltatori si-au postat ofertele pe portalul BCR. Printre dezvoltatorii care isi promoveaza locuintele pe bcrimobiliare.ro se numara: RPF Development (dezvoltatorul proiectului Vitan Residence), Domus Stil (companie controlata de fratii Ionut si Robert Negoita) si Tiriac Imobiliare.

Daca nu esti online, nu existi

Dezvoltatorul Adama, controlat de fondurile de investitii Tiger Global si Immoeast, are in constructie circa 500 de apartamente pe piata locala si alte 500 finalizate. Dupa ce in prima jumatate a anului, Adama a vandut 140 de apartamente, dezvoltatorul este optimist.

“Sunt zile in care vindem trei apartamente pe zi, dar sunt si perioade in care nu vindem niciun apartament. Este importantat cum te promovezi si am observat tot mai multi oamenii isi cauta o locuinta pe internet, asa ca ne promovam ofertele puternic pe acest canal. Asta e realitatea: daca nu esti online, nu existi. Oamenii prefera sa intre pe site-ul proiectului decat sa vina la showroom”, a explicat Asher Lax, de la Adama.

Atat in cazul Adama, cat si in cazul altor dezvoltatori, eforturile de a fi prezenti tot mai mult pe internet au crescut. De exemplu, ImoSfera, primul targ imobiliar online din piata locala, a reunit 32 de ansambluri rezidentiale din Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca, Constanta, Oradea, Ploiesti, Bacau si Timisoara.

Recent, organizatorii targului imobiliar Project Expo, au anuntat ca editia din 3-5 septembrie, va avea si o componenta online. Pe durata evenimentului, toate proiectele care vor fi expuse la Palatul Copiilor vor fi prezentate si pe un site dedicat targului.

Si agentiile imobiliare pun accent pe promovarea pe internet. Coldwell Banker Affiliates of Romania, liderul pietei de consultanta imobiliara dupa afacerile din 2009, spune ca va posta pe portalul BCR circa 8.000 de oferte, majoritatea locuinte vechi.

“Este foarte greu sa atragi o masa mare de cumparatori daca nu esti prezent pe internet. Estimam ca o treime din vanzarile datorate promovarii pe internet vor fi realizate prin intermediul bcrimobiliare.ro”, a declarat Valentin Ilie, CEO al Coldwell Banker Affiliates of Romania.

Primele 3 saptamani, vitale in vanzarea unei locuinte

Primele 3 saptamani, vitale in vanzarea unei locuinteUnele apartamente stau la vanzare cateva zile, altele cateva luni, insa cea mai mare activitate din partea comunitatii imobiliare si cei mai multi cumparatori sunt atrasi atunci cand proprietatea este prima data listata, spune Valentin Ilie (foto), CEO Coldwell Banker.

Astfel, cel mai mare interes este starnit in primele trei-patru saptamani, ulterior numarul potentialilor clienti incepand sa scada. Pentru a starni din nou interesul pentru locuinta respectiva, proprietarul are doua solutii: fie reduce usor pretul de vanzare, fie opteaza pentru inca un canal de promovare.



“Durata in care se vinde o locuinta depinde de pret si de expunerea pe care o are: 80% din succesul unei tranzactii depinde de pret si 20% de expunere. De exemplu, o proprietate care are un pret de vanzare cu 15% mai scazut decat valoarea pietei va starni un interes de 90% din partea clientilor, in timp ce o locuinta scoasa la vanzare cu 15% peste pretul pietei va atrage un interes de doar 10%”, a adaugat Ilie.

Seful Coldwell Banker spune ca printre cele mai frecvente greseli din partea vanzatorilor se numara valoarea platita de acestia si costul de reconstructie.

“Multi proprietari iau in calcul cat au platit ei pe locuinta respectiva atunci cand stabilesc pretul de vanzare. Este o conceptie gresita”, a incheiat Valentin Ilie.