1 / 4

De la intermediere, la reprezentare

Century 21 Romania numara in prezent patru agentii imobiliare detinute si operate in mod independent, toate fiind amplasate in Bucuresti. Compania isi propune sa lanseze in urmatoarele saptamani o noua agentie, in cartierul Titan, insa cea mai importanta miscare a Century 21 va fi schimbarea strategiei de piata.

“Am decis ca, incepand cu 1 noiembrie, serviciile oferite proprietarilor sa fie pe baza unui contract de asistenta si promovare ce are la baza reprezentarea, serviciile de intermediere fiind a doua optiune”, a declarat, pentru Wall-Street.ro, Gabriel Alexandru (foto), vicepresedintele Century 21 Romania.

Reprezentarea este etapa de trecere de la intermediere la exclusivitate, spune Alexandru. Dorinta companiei este sa lucreze, asa cum se intampla in Statele Unite sau Belgia, doar pe contracte de exclusivitate. “Doar in aceasta situatie, protejat de un contract de exclusivitate, agentul poate investi un buget de promovare care l-ar costa pe proprietar si 500 euro pentru a asigura expunerea necesara proprietatii pentru a se vinde la cel mai bun pret si in termenul dorit”, afirma vicepresedintele Century 21.

In cazul unei intermedieri, cel mai des intalnita modalitate de lucru pe piata rezidentiala, apare un nou interes, spune Alexandru, cel al agentului imobiliar, care urmareste doar incheierea tranzactiei, fara a proteja pretul vanzatorului sau pe cel al cumparatorului.

“Desi in acest caz, mai toate agentiile au afisate la sediu comisioane de 3% de la vanzatori si 3% de la cumparator, adica 6% din pretul de tranzactionare, atat vanzatorul cat si cumparatorul negociaza drastic acest comision, ei avand sentimentul ca agentul nu isi merita comisionul cerut”, subliniaza oficialul Century 21.

De obicei, in conditiile actuale ale pietei, comisionul incasat pe o tranzactie se inscrie in intervalul 3% - 3,5%, fata de nivelul de 6% cerut initial de agent, adauga Alexandru. Cei care nu au agentie si fac intermediere imobiliara de acasa, fara factura si fara costuri, ajung sa se multumeasca cu un comision de 500 euro sau chiar mai putin.

O alta diferenta, mai spune Gabriel Alexandru, este ca in cazul exclusivitatii vanzatorul beneficiaza de Analiza Comparativa de Piata, iar in cazul intermedierii, desi ceruta de lege, agentii nu au timp sa o faca.

Mai mult, daca in cadrul exclusivitatii, Planul de Marketing Personalizat are minimum 15 capitole, in cazul intermedierii “planul'” nu depaseste, de cele mai multe ori, un singur capitol, cel referitor la publicitatea pe internet.

“O promovare slaba determina o vanzare la un pret mai mic si/sau intr-un timp mult mai mare. Daca bugetul investit de agent/agentie in cadrul exclusivitatii este de echivalent a 500 euro, in cazul intemedierii acesta nu depaseste decat rareori 10 euro, de cele mai multe fiind de 3 euro pe proprietate”, explica Alexandru.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri