1 / 5

Entertainment-ul aduce doar 3% din veniturile unui mall

Multe dintre centrele comerciale aflate intr-o zona perferica a orasului compenseaza cu un mix de chiriasi bun, care transforma respectivul proiect intr-o destinatie pentru cumparatori, este de parere Raluca Buciuc (foto), associate director, valuation & advisory services in cadrul Colliers International. “Baneasa Shopping City sau Polus Cluj sunt exemple clasice in acest sens. In acelasi timp, chiar si Capitala gazduieste proiecte comerciale care, in ciuda unui mix de chiriasi bun si echilibrat, locatia in zone secundare afecteaza grav succesul acestuia”, explica Buciuc.

Unul din cei mai importanti factori pentru succesul unui mall il reprezinta zona pentru petrecerea timpului liber, in care se regasesc salile de cinema, restaurantele, cafenelele, jocurile si, uneori, patinoarul.

“Din suprafata totala a unui mall, aceasta zona poate reprezenta intre 10 si 30%, dar veniturile generate din chirii vor reprezenta doar 3% din incasarile totale ale dezvoltatorului. In plus, costurile de amenajare ale unui cinematograf, care cad in prezent in seama dezvoltatorului, ajung pana la 1.000 euro/mp”, subliniaza consultantul Colliers.

Mai mult, zona de entertainment nici macar nu contribuie la cresterea vanzarilor in centrul comecial pe termen scurt sau mediu, creand doar un trafic mai mare, vanzari pentru partea de restaurante si contribuind la imbunatatirea imaginii. Lipsa acestei zone, in schimb, poate afecta grav succesul unui centru comercial pe termen lung, afirma Raluca Buciuc.

Tot in aceasta categorie intra si spatiile dedicate restaurantelor si cafenelelor. Din procentul de ocupare de 5-10% din suprafata totala a unui mall, cele mai multe sunt amplasate in zona de food court, la acelasi nivel cu cinematograful, insa o parte din cafenele se afla si in restul mall-ului, in special la parter.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri