1 / 5

Colliers: Am iesit din expectativa si ne-am maturizat

In 2010, piata imobiliara a iesit din expectativa, spune Ilinca Paun (foto), managing director al companiei de consultanta imobiliara Colliers International. Ea da exemplu anumite companii care au vandut active imobiliare sub presiunea creditelor sau au realizat parteneriate in vederea continuarii proiectelor, precum si companii cu lichiditati sau credibilitate foarte buna in fata finantatorilor care au profitat de scaderea chiriilor si a pretului terenurilor pentru a se extinde.

“Piata de consultanta s-a maturizat si m-a bucurat accentul pe care l-au pus clientii pe calitatea serviciilor pe care le primesc. Lupta pentru castigarea de cota de piata a mutat temporar focusul companiilor asupra preturilor. In cele din urma insa, calitatea serviciilor a fost decisiva in castigarea unor portofolii importante”, povesteste Ilinca Paun.

Cel mai bun sfat primit in 2010 a fost legat de munca, invatatura si inovatie. "Daca muncesti cu dedicare si perseverenta, daca inveti constant si cauti idei noi si solutii inovative, vei avea rezultate bune chiar si in situatiile de piata dificile", a fost deviza managerului in ultimul an.

In acest an, biroul Colliers a pus accent pe multa munca, dedicare, cresterea calitatii si a dezvoltat idei noi de business. Compania a lucrat la multe tranzactii pe piata de vanzare de terenuri si pe cea a investitiilor imobiliare.

“Am realizat cateva tranzactii extrem de importante in a doua jumatate a anului. Departamentul de retail a inchiriat peste 30.000 mp spatii in centre comerciale, atat in Bucuresti, cat si in tara, si a inaugurat centrul comercial Gold Plaza din Baia Mare. Am inchiriat, de asemenea, peste 320 de magazine stradale in Bucuresti si in tara”, afirma managerul Colliers. Din punct de vedere al veniturilor incasate, Colliers a avut cea mai mare crestere pe segmentul de retail, respectiv 300%.

Interesul companiilor a crescut si pe piata de inchirieri spatii de birouri, mai spune Paun, adaugand ca sunt cateva tranzactii importante care se vor semna la inceputul anului 2011. Pe segmentul de consultanta, cel mai activ a fost departamentul de evaluari, urmat de departamentul building surveying, care a monitorizat proiectele imobiliare pentru bancile finantatoare.

Pentru anul viitor, Colliers isi propune mentinerea pozitiei de lider pe piata de consultanta imobiliara business to business, potrivit Ilincai Paun.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri