Compania britanica de telecomunicatii Vodafone si cea kenyiana Safaricom aveau asteptari slabe in 2007 cand au lansat platforma de plati pe mobil M-Pesa. Multi creadeau ca M-Pesa- un serviciu care permite oamenilor fara cont bancar sa trimita bani prin intermediul telefonului mobil, sa isi primeasca pensia sau sa plateasca facturile- era o idee care merita sa fie incercata, dar nu crdeau ca se va transforma intr-o adevarata economie regionala.
In prezent, 17 milioane de oameni din Estul Africii, India, Romania si Abania folosesc M-Pesa. Multi dintre ei utilizeaza pentru prima data un serviciu financiar.
“Este ceva revolutionar. A schimbat vieti, business-uri, perceptia despre Africa si a adus foarte mult cash in sistemul financiar”, spune Wolfgang Fengler, economist la Banca Mondiala. Mai exact, in jur de 42% din Produsul Intern Brut al Kenyei este tranzactionat prin M-Pesa. Iar pentru Vodafone, loialitatea fata de brand a crescut masiv. Astfel, mai putin de 0,1% dintre clienti au renuntat la serviciile companiei din 2010, declara Michael Joseph, fost CEO al Safaricom, in prezent manager a serviciului M-Pesa.
Sector: telecomunicatii
Tara de provenienta: Marea Britanie
Venituri in 2014 : 68 de miliarde de dolari
Domeniul de impact: oportunitate economica/incluziune financiara
Sursa foto: Vodafone