SummerTomato.com Stiinta blogului sanatos

Blogul SummerTomato.com al Daryei Pino (foto), persoana ce detine un doctorat in neurologie si autoare de articole nutritionale in ziare si reviste precum Edible San Francisco, The Huffington Post sau Synapse, "ajuta oamenii sa manance sanatos, cu placere si fara greutate", scrie TIME.

Blogul abunda de fotografii din piete de pe mapamond, retete “de-ti lasa gura apa”, raspunsuri la intrebari ale cititorilor precum si link-uri utile cu recomandari de pe Web. Stilul Daryei Pino este unul deschis, fiind placut sa cititi – de exemplu, chiar daca va plac bananele, merita sa cititi articolul care explica de ce ea le evita.

Darya Pino mai are un doctorat in biologie moleculara, are 31 de ani si locuieste in San Francisco. Ea a inceput proiectul in 2009.

“Am inceput proiectul intrucat voiam o schimbare de cariera catre mancare si sanatate, de la neurologie, si a scrie parea un pas logic. Habar nu aveam cand am inceput proiectul ce va deveni, imi doream doar o modalitate mai buna de a ma conecta cu cititorii, mai eficient decat prin intermediul ziarelor la care scriam. Din experienta mea, stiam ca oamenii cauta foarte multe informatii despre cum sa manance sanatos si placut, asa ca nu am intrat chiar pe un teren necunoscut”, povesteste Pino.

Studenta care abia terminase studiile, deci cu fonduri limitate, cel mai greu lucru a fost sa lanseze proiectul fara niciun sprijin financiar extern. “Nu mi-am putut permite un designer, asa ca a trebuit sa invat de una singura HTML si CSS pentru a putea pune la punct un website aratos. Sunt norocoasa ca marketingul in ziua de astazi se realizeaza usor si fara costuri. Tot ce ai nevoie este un cont de Twitter si informatii pertinente si utile pe care sa le impartasesti”, spune, pentru Wall-Street.ro, Darya Pino. Practic, ea a investit doar 200$, pentru a achizitiona un logo profesional.

Majoritatea ideilor de subiecte deriva din intrebari puse de catre cititori. “Iti vei pastra intotdeauna audienta daca raspunzi intrebarilor lor. Deseori ma folosesc si de cunostiintele mele, ca om cu background stiintific. Atunci cand nu cunosc eu singura raspunsul caut pe Internet si imi dau seama pe parcurs”, spune ea, subliniind ca, inca un avantaj al unui astfel de blog, este ca nu are frontiere. “Indiferent de unde esti in lume, inclusiv Romania, conteaza sa mananci sanatos”.

Spre deosebire de majoritatea blog-urilor autohtone, care genereaza venituri din publicitate, SummerTomato.com genereaza venituri din Tomato Slice, newsletter cu continut premium. Autoarea blogului nu a precizat cati abonati are in prezent si nici ce venituri genereaza.

Autoarea blogului ofera, din propria experienta, trei sfaturi pentru tineri antreprenori ce urmaresc sa isi creeze propriile proiecte.

“Fa tot ceea ce poti pe cont propriu. Desi poate fi tentant sa externalizezi anumite procese, cea mai mare valoare pe care o poti aduce proiectului tau este sa interactionezi direct cu el si cu cititorii tai. Totodata, trebuie sa oferi informatii care sa fie utile imediat si in mod clar. Internetul este si asa foarte aglomerat. In al treilea rand, foloseste intens social media. Fa-ti prieteni, cladeste relatii adevarate si nu fii «spammy»”, spune Darya Pino.

Cum arata o zi din viata autoarei? Ea scrie cel putin un post zilnic, totodata fiind conectata aproape perpetuu la canalele de social media. “Creez de asemenea foarte mult continut video – inca ceva ce invat de una singura, dar merita, aducand plus valoare foarte foarte mult. Lucrez, per total, 10-12 ore pe zi”, spune ea.

Ce parere ai de proiect? Consideri ca in Romania ar avea succes ceva similar?

Proust.com Cum ar arata Facebook ca o retea de autobiografie?

Ce ar fi daca Facebook ar fi mai putin un “jurnal zilnic” si mai mult o autobiografie? Ar putea semana cu Proust, un site lansat la inceputul lui 2010 si care iti permite sa inregistrezi si sa impartasesti intr-o multitudine de formate experientele proprii de viata. Proust iti pune intrebari de genul “Cum ai relatat parintilor tai vestea ca te vei insura?” sau “Cum arata primul tau sef?”. Tu poti raspunde prin cuvinte, fotografii si video si poti alege daca sunt facute publice sau nu. Incet-incet, iti reconstruiesti istoria intregii vieti – si daca prietenii si familia ta fac la fel, ai fi surprins sa aflii cat de putine stii despre cei apropiati tie.

Se pare ca proiectul a impresionat pe cei de la TIME, ei incluzandu-l in cele mai bune 50 de start-up-uri din 2011.

“Am inceput proiectul Proust impreuna cu Jason Fotinatos, CTO, in februarie 2010, deoarece am simtit ca, in ciuda tuturor instrumentelor de sharing de pe web, ceva inca lipsea – un loc unde sa iti impartasesti povestea vietii, amintirile”, povesteste pentru Wall-Street.ro Tom Cortese, CEO al Proust. (foto)


“Social Web-ul este axat pe «feed-uri» si lucrurile triviale care se intampla in prezent. Web-ul familial este axat puternic pe genealogie si a privi in trecut pentru a afla despre generatiile inainte de tine. Dar, pana la Proust, nu era un loc specializat care sa iti aduca aminte de aventurile preferate ale copilariei tale, primul tau job sau lectiile pe care a trebuit sa le inveti in moduri dure”, completeaza Cortese.

Echipa Proust este localizata in New York si numara circa 5 oameni direct implicati, precum si alti angajati ai companiei mama, InterActiveCorp.

Cel mai dificil lucru pe care a trebuit sa il realizeze echipa a fost trecerea de la idee, de la deziderat, la o platforma care sa fie captivanta si totodata usor de folosit. Echipa a lucrat mai multe luni la aceasta si in continuare adauga feture-uri, intrebari si lucreaza la functionabilitate.

Stim ca au intrat si romani pe site. Desigur, Proust este un site privat asa ca nu putem sti cine sunt utilizatorii acestia”, spune co-fondatorul companiei.

Proiectul are succes pentru ca “atinge corzi sensibile” ale oamenilor – “Este un lucru placut sa ne amintim de copilarie, sa ne spunem povestea. Intrebarile te fac sa te gandesti la lucruri bune si rele, la aspiratii viitoare si oameni din viata ta care au avut impact”.

In prezent, Proust este 100% gratuit. In viitor, compania urmareste sa atraga venituri din advertising targetat si vanzarea de produse ce aduc valoare adaugata, precum carti personalizate despre viata fiecaruia, pe print.

Fara sa ofere o valoare a investitiei initiale, oficialul companiei a declarat ca aceasta este destul de redusa comparat cu alte start-up-uri din online. Compania urmareste pe termen mediu si lung cresterea organica, nefiind interesati in prezent de un exit.

Tom Cortese ofera trei sfaturi pentru antreprenorii romani la inceput de drum: “Construieste ceva in care crezi. Fii stapan pe actiunile tale si fii pregatit ca multe lucruri sa nu mearga bine – in aceste situatii, fii pregatit sa reactionezi rapid”.

DuckDuckGo.com, sau cum sa te iei la tranta cu Google de unul singur

DuckDuckGo.com, sau cum sa te iei la tranta cu Google de unul singurUnele dintre cele mai mari companii cu activitati Web din lume au incercat sa concureze cu Google, si au esuat. DuckDuckGo, pe de alta parte, este o firma cu un singur om si a iesit pe piata cu una dintre cele mai interesante alternative la Google de pana in prezent, scriu cei de la TIME.

Proiectul nu implica harti, e-mail, rezultate in timp real sau social networking. "Este doar un motor de cautare simplu, puternic, cu un sistem de protejare a vietii private bine pus la punct", conform TIME.

DuckDuckGo a fost lansat si este intretinut de o singura persoana, Gabriel Weinberg, nascut in Washington, de 32 de ani, un antreprenor cu multe proiecte lansate de-a lungul timpului – unele esuate, altele, precum NamesDatabase, fiind un succes. Weinberg a vandut pe aceasta din urma catre Classmates.com in 2006. Weinberg este absolvent si masterand in fizica si tehnologie. Tot el a vandut in 2011 si proiectul Notehall.com.

Despre DuckDuckGo.com au scris atat TIME cat si alte publicatii importante precum CNN, USA Today sau The New York Times. Cum a reusit un singur om sa devina concurent cu Google, pastrand, evident, proportiile?

“Am incercat sa ma axez pe lucrurile pe care Google, din diferite motive tehnice, nu a dorit sa le realizeze. Acestea au fost patru, pana in prezent: 1) rezultate “mai curate” fata de cele traditionale; 2) banarea multor site-uri inutile; 3) un cod de protejare a vietii private real si bine pus la punct; 4) mult mai putina aglomeratie”, spune Gabriel Weinberg pentru Wall-Street.ro. Prin bifarea acestor “scapari” ale Google, antreprenorul american a reusit sa acopere o nisa de care, considera el, era nevoie.


(click pe foto pentru marire)

Principala provocare, cum este si de asteptat, e sa convingi pe cineva sa renunte la obiceiurile de cautare anterioare si sa inceapa in schimb sa foloseasca DuckDuckGo.com ca motor principal. “Pentru a reusi acest lucru a trebuit sa lucrez mult la motor, viteza, incredere si altele”, spune el. In timp, DuckDuckGo.com a reusit sa serveasca peste 7 milioane de cautari lunar – mai multe informatii despre trafic puteti vedea aici.

Cititi mai multe despre cum a fost construit DuckDuckGo aici.

De-a lungul celor trei ani si jumatate cat a lucrat la proiect, Gabriel Weinberg a cautat un partener dar nu a gasit niciunul care chiar sa se potriveasca, asa ca a continuat tot pe cont propriu. “Cea mai mare investitie a fost timpul meu – peste trei ani implica costuri foarte mari, mai ales la nivel de alte oportunitati”.

Weinberg nu s-a axat pana in prezent pe monetizarea proiectului insa considera ca, datorita cresterii traficului, va genera totusi circa 100.000 dolari pe anul curent.

In 2-3 ani tanarul antreprenor sper sa intre in atentia “greilor” si sa fie “in grafic” cu cotele de piata. “In prezent urmaresc sa conving cat mai multi oameni sa foloseasca DuckDuckGo ca principal motor de cautare”, spune el.

Gabriel Weinberg ofera trei sfaturi pentru romanii la inceput de drum, din pozitia unui antreprenor cu mai multe proiecte la activ. “Trebuie sa faci ceva de care esti pasionat cu adevarat. De asemenea, alege-ti mentori buni, cu care sa te sfatuiesti si, nu in ultimul rand, ofera proiectului tau destul de mult timp astfel incat sa se dezvolte, fiind dinamic in acelasi timp”.

O zi din viata lui Weinberg? Trezirea, alaturi de cei doi copii ai sai, scris coduri, e-mail-uri, uneori si telefon. “Se amesteca bine si se repeta procesul”.

Sursa foto: Portfolio.com

Consideri ca acest motor de cautare ar putea deveni, in timp, o alternativa viabila la Google precum si cele ale altor giganti de pe piata? De ce (nu)? Comentati mai jos.