MARIUS GHENEA: "Good to great", de Jim Collins

MARIUS GHENEA: "Good to great", de Jim Collins“Este o carte de referinta pentru orice om de afaceri, indiferent ca vorbim de businessuri mici ori despre cele mari. Jim Collins abordeaza un subiect care este foarte important pentru Romania. El face diferenta intre ceea ce este bun si excelent”, a spus antreprenorul Marius Ghenea in cadrul emisiunii Start-up Wall-Street, transmisa in direct in fiecare miercuri, la ora 12, la Radio Lynx si pe Wall-Street.ro.

Romanii au uneori tendinta sa considere ca unele proiecte “merg bine si asa”, fara sa caute excelenta in afaceri, ci doar termenul de “bun”. “De multe ori noi ne multumim cu mai putin decat ar trebui. In loc sa ne propunem excelenta, ne multumim doar cu ceva bun”.

Pentru a reliefa mai bine acest subiect, Marius Ghenea considera ca antreprenorii, si nu numai, ar trebui sa lectureze cartea “Excelenta in afaceri” de Jim Collins.

RADU TUDORACHE: Gandirea laterala, de Edward de Bono

RADU TUDORACHE: Gandirea laterala, de Edward de Bono“Edward de Bono este un autor care m-a fascinat de la prima sa carte pe care am citit-o: Sase palarii ganditoare. Practic, cartea aceasta, plina de lucruri practice, este o metoda foarte simpla si buna pentru a incepe sa nu mai gandim doar vertical, ci si lateral. Sa putem gandi folosindu-ne intuitia si creativitatea”, spune antreprenorul Radu Tudorache, administrator al M Grup.

Ca si gandirea logica, gandirea laterala este un mod de folosire a mintii. Este un obicei si o atitudine a mintii. Recunoscand nevoia ordinii si a modelelor, specifice gandirii verticale, Edward de Bono scoate in evidenta necesitatea actualizarii acestor modele, in scopul cresterii eficientei lor. Iar aceasta se poate realiza cu ajutorul intuitiei, al creativitatii - si al gandirii laterale. Aceasta carte este un manual de creativitate.



RADU GEORGESCU: Unlocking your companys value", de Les Nemethy

“Unlocking your company’s value”, scrisa de Les Nemethy, este una din putinele carti care se adreseaza celor care sunt mai mult decat in stadiul in care au o idee”, spune Radu Georgescu, fondatorul Gecad, grup de companii cu activitati in IT.

"Cartea nu are un nivel foarte profesional. Este utila pentru oricine vrea sa inceapa un business, dar si de cei care sunt angajati si vor sa aiba doar o idee despre afaceri pe cont propriu. Este o carte care vina sa schimbe un pic cateva idei bine intepenite pentru antreprenorul wannabe”, mai spune Georgescu.

EUSEDIU MARGASOIU: Strategia oceanului albastru, de Chan Kim si Rene Mauborgne

Atunci cand piata scade, o firma are trei mari optiuni: sa scada odata cu piata, sa creasca muscand din felia competitorilor ori sa creeze o piata noua, in care sa “inoate” de una singura, ca intr-un ocean albastru. Despre ultima optiune vorbeste cartea „Strategia oceanului albastru”.

Cartea Blue Ocean Strategy a iesit pe piata americana in 2005, sub semnatura lui Chan Kim si Renée Mauborgne. Autorii prezentau o alternativa la teoria “oceanului rosu”, scenariul de marketing in care competitorii se ataca reciproc pentru a-si mari cota de piata. In loc de asta, spun cei doi, marketerii ar trebui sa se orienteze spre non-consumatori, sa identifice barierele care ii opresc sa cumpere si sa creeze intocmai produsele pe care non-consumatorii si le-ar dori. Se creeaza astfel o piata noua, care lasa competitia pe dinafara - “oceanul albastru”.


MARIUS TUDOSIEI: The Art of the Start, de Guy Kawasaki

MARIUS TUDOSIEI: The Art of the Start, de Guy KawasakiDe ce ai nevoie pentru a-ti pune ideile in aplicare? Care sunt elementele unei prezentari de succes? Cum construiesti un brand puternic fara niciun buget? Cum faci sa recrutezi cei mai talentati oameni de pe piata?

Acestea sunt doar unele dintre problemele cu care se confrunta orice antreprenor care viseaza sa aiba o afacere, iar Guy Kawasaki, fost director de marketing la Apple Computers, ne ofera raspunsul la ele in cartea The Art of the Start, afirma Marius Tudosiei.

Vezi mai jos opiniile lui Marius Tudosiei, proprietarul Bacaniei Vechi, despre ideile prezentate in carte.

ANCA BIDIAN: Ce te-a adus aici nu te va duce mai departe, de Marshal Goldsmith

ANCA BIDIAN: Ce te-a adus aici nu te va duce mai departe, de Marshal GoldsmithAnca Bidian, CEO al brokerului de credite Kiwi Finance, a propus “Ce te-a adus aici nu te va duce mai departe” pentru “cartea saptamanii” in cadrul emisiunii Start-Up Wall-Street.

In opinia sa, cartea vorbeste despre functionarea intr-o perioada de schimbare.

“Intalnesc foarte des aceasta stare de nostalgie fata de trecut. Trecutul nu iti poate folosi decat sa iti culegi ce a fost bun si sa indrepti ce a fost mai rau. Nu te ajuta sa te indepartezi de un trecut nostalgic. (..) In perioade de schimbari majore nu ma ajuta cu nimic sa stau, sa ma vait, sa plang in continuare (..) Cartea vorbeste tocmai despre acest lucru”, spune Anca Bidian.