1 / 11

Diferente intre "articolele gratuite" si media platita (advertoriale)

Exista trei tipuri de media. Cum le folosim?

Ce este free media, echivalata cu PR-ul? Sau...cand aparem in presa pe gratis?

O folosim atunci cand avem informatii cu valoare de stire. Si nu stire pentru companie, ci stire pentru jurnalist. Jurnalistii scriu in general despre companii mari si despre lucruri interesante pentru publicul lor: investitii, schimbari de management, trenduri ale industriei. Odata cu criza financiara, numarul de pagini al ziarelor s-a redus si spatiul alocat stirilor despre companii este mult limitat. Comunicatele de presa daca nu reprezinta o stire suficient de puternica vor fi aruncate la cos.

Avantajele free media sunt credibilitatea si costurile reduse.
Dezavantajele sunt lipsa controlului asupra informatiei si imposibilitatea de a garanta aparitia ei.

Ce inseamna media platita (machete de presa, advertoriale)? Cand platim pentru ca mesajele noastre sa fie preluate?

O folosim atunci cand vrem sa transmitem o stire si vrem sa ne asiguram ca va fi preluata ca atare. O folosim pentru a transmite informatii pentru investitori, stiri pozitive, noutati, lucruri importante pentru companie, dar care nu sunt suficient de atractive pentru un jurnalist.

Avantajele sunt evident legate de siguranta aparitiei si a modul de prezentare a informatiei.
Dezavantajele, dincolo de aspectul financiar, sunt legate de credibilitate. Un articol semnat de un jurnalist va avea mai mult impact decat un articol cu semnul P in dreapta sus.

Cum comunica compania?

Canalele de comunicare ale companiei sunt pagina de Facebook, site-ul, newsletterul.

Aici compania devine redactie de stiri si produce continut. Acest tip de media nu trebuie sa lipseasca din activitatea de comunicare a firmei. Focusul trebuie sa fie pe cresterea numarului de cititori si calitatea contentului.

Avantajele sunt ca avem un public fidel, interesat de informatiile noastre.
Dezavantajele sunt mai degraba legate de resursele implicate. Ca sa creezi povesti interesante, ai nevoie de oameni si de timp.

Intr-o lume ideala, o companie ar folosi toate aceste medii pentru a comunica cu publicurile ei, in functie de subiecte si nevoi.

In lumea reala, este important sa intelegem cum functioneaza fiecare si sa alegem in functie de resursele pe care le avem si return on investment.

Trebuie iesit din clisee si limbaj de lemn corporatist

Dar indiferent de metoda aleasa, mesajul este cel mai important. Selectia mesajelor cheie si traducerea lor intr-un mod accesibil si atractiv pentru public este cea mai importanta etapa. Trebuie iesit din clisee si limbaj de lemn corporatist.

Sfaturile din acest slide au fost oferite de Ioana Manoiu, managing partner al agentiei de relatii publice GMP PR.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri