2 / 6

Romanii, receptivi la tot ce e nou

In opinia lui Sorin Ciurca, romanii sunt foarte receptivi la tot ce e nou, iar un cadou personalizat este exact acel “ceva” care place romanului. Totodata, cadourile se vand foarte bine pe Internet, daca stii cum sa faci acest lucru.

“Noi studiem concurenta constiincios si vedem cum se nasc si cum mor foarte multe magazine online de cadouri. Este evident faptul ca multe dintre acestea sunt create de amatori care nu stiu cum sa reziste pe piata online. Clientul poate ca nu este expert in cumparaturi, insa acesta simte daca esti amator si nu se mai intoarce pe site-ul tau. Noi lucram foarte mult la acest aspect, iar rata conversiei (din vizitator in cumparator) s-a dublat in ultimul semestru”, adauga Ciurca.

Cadourile se vand cel mai bine cu ocazia sarbatorilor de iarna, de Ziua Indragostitilor sau de Paste, iar pe timpul verii cererea scade foarte mult. Din acest motiv, GiftLand.ro desfasoara in aceasta perioada campanii de promovare mai intense decat de obicei.

Numarul clientilor creste de la an la an, concomitent cu nivelul vanzarilor, mai ales datorita ratei bune de retentie. “Proportia celor care au fost clienti FunGift.ro si continua sa cumpere de la noi este de 20%”, potrivit spuselor Project Managerului FunGift.

Asadar, piata este in mod clar in crestere, mai ales pentru ca si consumatorii incep sa capete incredere in serviciile furnizate prin mediul online.

Spre exemplu, magazinul online FunGift a inregistrat, de la inceputul anului 2008, un numar de 4.000 de clienti unici, iar pe parcursul lunilor noiembrie – decembrie, cifra care indica numarul acestora a ajuns, pana la finele anului trecut, la o medie de 10.000.

“Zilnic, site-ul nostru beneficiaza de un numar de 2.000 de vizitatori unici, din care aproximativ 20 sunt si clienti ai FunGift.ro. Avem peste 10.000 de abonati la newsletter-ul nostru si 460 de comenzi pe luna. Dintre acestea, doar o comanda sau doua sunt returnate”, afirma Marius Ciocan (foto).

Cadouri.ro a avut de la inceputul anului 2008 circa 150.000 vizite pe site, conform traffic.ro, iar numarul clientilor a crescut in ritmul cifrei de afaceri, fiind sustinut si de faptul ca nu au existat modificari in privinta preturilor la cadourile comercializate in timpul acestui an, conform Dorei Patrascu.

GiftLand.ro nu este interesat de traficul fals si, de aceea, se axeaza pe vizitatorii “de calitate”, dupa cum ii numeste Sorin Ciurca. Magazinul online nu are un trafic mare – intre 400 si 600 de vizitatori pe zi in mod normal si intre 1.000 si 2.000 de vizitatori in perioadele sarbatorilor – insa acest lucru nu inseamna ca si vanzarile sunt mai scazute: “Marketingul este targetat la maxim spre vizitatorii care au intentia de a cumpara. Incercam sa ajungem la cei care stiu sa cumpere online si sunt intr-adevar interesati de cadouri”, explica administratorul GiftLand.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri