1 / 7

Procter & Gamble

Un producator de lumanari, William Procter, si unul de sapunuri, James Gamble, si-au unit fortele in 1837 pentru a incepe o mica afacere cu bunuri de larg consum in Cincinnati. A fost o miscare riscanta pentru cei doi cumnati, in contextul in care economia era afectata de cei sase ani de criza financiara prin care trecuse.

Migratia masiva spre vest a determinat o crestere a preturilor la terenuri, iar inflatia a crescut ulterior. Sub presedentia lui Martin Van Burden, bancile falimentau, iar ingrijorarile despre piata financiara au determinat cel mai mare declin economic din istoria tarii pana la acel moment. Insa P&G a supravietuit si a urmat sa semneze contracte de aprovizionare catre Armata Aliatilor in timpul razboiului civil din Statele Unite, potrivit MoneyCnn.com.

In prezent, cu venituri de 83 miliarde dolari in 2008, Procter & Gamble a construit un portofoliu cu unele dintre cele mai cunoscute brand-uri din lume, cum ar fi Tide, Pampers, Oral-B, Iams, Pantene, Duracell si Pringles. Actiunile companiei au primit o lovitura in 2008, dar si-au mentinut pozitia in fata competitorilor sai ca Johnson & Johnson si Colgate-Palmolive, P&G raportand venituri anuale de 12,1 miliarde dolari.

Gigantul american are o prezenta solida si pe piata romaneasca. Anul trecut, producatorul de bunuri de larg consum a anuntat ca va investi peste 100 de milioane dolari intr-un proiect de tip greenfield, in orasul Urlati din judetul Prahova. Centrul cu o suprafata de 25 hectare ce va genera peste 300 de locuri de munca va incepe productia in prima jumatate a anului 2010. Fabrica de la Urlati este prima investitie greenfield facuta de P&G in Romania, iar economia atractiva, costurile, taxele aferente productiei si transportul au fost motivele pentru care Romania a fost aleasa in fata celorlalte tari (Turcia, Rusia, Polonia, Ucraina).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri