1 / 4

Cum pot supravietui business-urile lansate pe timp de criza

Daca vorbim despre business-uri online putem observa ca exista, in prezent, un impact negativ semnificativ indus de criza economica mondiala si de orientarea clientilor catre produse entry-level sau value-for-money, considera Marius Ghenea (foto), presedinte al grupului FiT Distribution, care opereaza magazinele online Pcfun.ro, Electrofun.ro, ShopIT.ro si 24PC.ro.

La fel, Dragos Stanca, managing director F5 - compania de web a grupului Realitatea-Catavencu, sustine ca, pe segmentul online, care include si serviciile web-based, nu doar publishingul, ci piata in ansamblu stagneaza, in cele mai bune cazuri, inregistrand o scadere de pana la 25%.

"Suntem afectati de criza nu neaparat la atingerea scriptica a obiectivelor de business, ci la incasarea banilor. Partenerii si clientii nostri au, la randul lor, aceasta problema, chestiune care, inevitabil, incetineste cresterea. Se simte lipsa de cash din piata", a declarat Stanca.

Astfel, luand in calcul problemele de care sufera, in momentul de fata, online-ul romanesc, acesta recomanda lansarea unor afaceri bine consolidate pe segmentul lor, care vor gasi nisa specifica si care vor stii sa exploateze criza in favoarea lor.

Bazandu-se pe sintagma "online-ul este mai ieftin", Ghenea afirma ca, "plecand chiar de la motoarele cresterii e-commerce-ului intr-o perioada de criza, putem extinde aceasta idee si la alte segmente din alte industrii, unde cresterea poate fi catalizata tot de realizarea faptului ca acele segmente sunt optiuni mai ieftine pentru clienti, cum ar fi: zboruri low-cost, retail de tip discounter (atat food cat si non-food), outsourcing (ca o maniera pentru companii de a-si reduce si controla mai bine costurile)".

Desi exista asemenea oportunitati intr-o perioada de criza, acestea trebuie analizate cu realism, mentioneaza presedintele FiT Ditribution, deoarece intr-o perioada in care majoritatea pietelor, daca nu toate, se contracta, segmente din aceste piete nu pot avea o evolutie exploziva si nu pot creste decat in dauna altor segmente, care au o scadere foarte rapida.

Sectorul firmelor de recrutare/executive search sunt printre cele mai afectate in aceasta perioada, deoarece recrutarile au scazut aproape la zero si chiar si cei care inca mai recruteaza au de multe ori la indemana instrumente mai ieftine decat sa apeleze la servicii scumpe de recrutare, spune head-hunter-ul George Butunoiu.

"Noua ne-a scazut activitatea cam cu 50%, si cred ca va scadea si mai mult in lunile care vin", afirma el.

La fel, si in industria in care opereaza Octavian Radu, fondatorul RTC, criza se simte "dramatic, cu scaderi pana la jumatate".

Afacerile care ar putea avea sorti de izbanda in aceasta perioada sunt cele care implica produse sau servicii de baza, de stricta necesitate, considera head-hunter-ul si mancarea ieftina sau ciocolata, conform lui Octavian Radu.

O idee de business pe care o ofera Ghenea este consultanta de criza. ‘’Se poate investi cu succes tocmai in acele servicii care ajuta companiile si consumatorii sa treaca mai bine peste perioada de criza, de la consultanta de criza, pana la produse si servicii care pot sa relaxeze publicul mai stresat din aceasta perioada.’’

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri