KD de la origini si pana in prezent

Kristina Dragomir (foto) este, la origini, un pictor care a devenit, ulterior, un adevarat trend-setter pe scena modei romanesti, potrivit reprezentantilor din acest domeniu.

Design-ul unor astfel de accesorii vestimentare porneste intotdeauna de la un concept in jurul caruia se construiesc structuri si se jongleaza plastic cu diverse elemente creative si materiale cat mai diverse (piele naturala, pluta, matase, rips, plastic etc). Fiecare obiect este mai intai conturat in schitele de pe hartie ale creatoarei, pentru ca mai apoi sa intre intr-un intreg proces de animare a ideii, un proces care insumeaza munca unei intregi echipe de profesionisti.

Kristina Dragomir studiaza artele plastice de la varsta de 10 ani. “Am studiat in cadrul Liceului de arta Nicolae Tonitza din clasa a V-a pana in clasa a XII-a si am continuat studiile la Universitatea de Arta. In toti acesti ani nu m-am imaginat niciodata facand altceva”, isi aminteste designerul, intr-un interviu acordat Wall-Street.

Dupa ce a absolvit, in 1998, Universitatea Nationala de Arta la clasa maestrului Henry Mavrodin, ea si-a continuat studiile de specialitate cu un masterat in Estetica si Sociologia Artei, apoi a organizat si a participat la peste 30 de expozitii de pictura personale si de grup, atat in tara, cat si in strainatate, devenind membru al Uniunii Artistilor Plastici din Romania – sectia pictura.

Ceea ce este interesant si ne face sa vorbim despre designer-ul Kristina Dragomir ca despre o persoana care a lasat cariera si job-ul sau stabil pentru a deveni creatoare de moda este faptul ca, in 2001, fara a renunta la iubirea pentru tablou, ea a schimbat registrul si, timp de cinci ani, a reconstruit imagini plastice in zona brand-urilor comerciale, in calitate de Art Director in agentii multinationale de advertising.

Pentru aceasta etapa din viata sa, Dragomir a urmat un Master in Relatii Publice si Comunicare in cadrul Facultatii de Comunicare si Relatii Publice la Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative Bucuresti.

Arta nu poate fi transformata in business decat de oameni specializati

Arta nu poate fi transformata in business decat de oameni specializatiKristina Dragomir si-a deschis, in 2006, propriul studio de design vestimentar, numit “Dog Work. Acest showroom dezvolta si pune in practica un proiect inedit in peisajul modei romanesti, bazat in mod special pe accentul decorativ in contextul completarii unei tinute.

Singurul model pe care il are creatoarea in domeniul artei plastice a fost si va ramane maestrul sau, Henry Mavrodin. “Insa, in industria fashion in care activez de cativa ani si care este inca la inceput imi este foarte greu sa mentionez numele unui <<artist>>", marturiseste aceasta.

Dragomir colaboreaza insa cu designeri ca Maria Lucia Hohan, Stephan Pelger, Mihaela Glavan, Mircea Barbulescu etc.

De formatie artist plastic, Dragomir a participat si organizat peste 30 de expozitii de pictura atat in tara, cat si in strainatate si a vandut pana acum destul de multe lucrari de arta plastica.

“Din pacate, arta nu poate fi transformata in business decat de catre oameni specializati in acest domeniu”, spune ea.

Viziunea artistica trebuie sa imbine intotdeauna arta cu functionalitatea si inovatia, iar accesorile vestimentare create in Studioul Dog Work imbina toate aceste trei elemente: au expresivitate si caracter, fiind rezultate ale creatiei artistului plastic Kristina Dragomir, sunt de cele mai multe ori multifunctionale, putandu-se adapta atat la stilul fiecarei cliente, dar chiar si la proportiile, statura si preferintele coloristice ale fiecarei persoane in parte, iar tehnicile folosite si imprumutate din zona artei plastice le fac adevarate exercitii de inovatie. De fapt, in asta consta adevarata maiestrie a designerului.

Publicul tinta al Kristinei Dragomir este reprezentat de femeia indrazneata, puternica si sofisticata care are tinuta, gratia si indrazneala de a purta aceste accesorii si palarii create de ea, chiar si in ocazii dintre cele mai obisnuite.

“Iar aceste distinse doamne nu sunt deloc putine, astfel ca studioul Dog Work, prin serviciile de consultanta oferite chiar de mine, ne ghideaza in comunicarea prin stilul vestimentar personal, oferindu-ne noi modalitati de exprimare. Prin imaginatie, autenticitate si versatilitate reusim sa scoatem orice tinuta din anonimat si - cel mai important - putem dezvalui arta accesorizarii: cum sa alaturam si sa asortam diverse piese, culori si texturi, pentru ca elementele sa capete fiecare un plus de versatilitate, iar intregul sa transmita de fiecare data exact mesajul dorit”, explica intervievata.


Cel mai mult a investit emotional in business-ul sau

Cel mai mult a investit emotional in business-ul sauIn ceea ce priveste investitiile realizate in business-ul sau, Dragomir spune ca nu a facut niciodata un calcul exact al acestora. “Investitile sunt minime, nu se ridica la sume impresionante, cel mai mult insa investesti emotional.”

In curand, aceasta va lansa si un spatiu virtual pentru a-si vinde creatiile, intrucat este absolut necesar sa le ofere clientelor aceasta optiune, de a-si alege accesorile si online, mai ales pentru cele din provincie - care sunt intr-un numar destul de mare mare.

“Un magazin virtual poate costa intre 500 si cateva mii de euro si asta daca iti propui sa functioneze si intr-un circuit international”, spune ea. De aceea, investitia pe care o va face pentru magazinul online nu are, deocamdata, o valoare exacta.

Pentru a maximiza numarul de clienti si afacerile sale, Kristina Dragomir a inceput colaborarea cu diverse magazine din Bucuresti si din tara, printr-o serie de accesorii-viziuni pentru noile sezoane.

“Am inceput deja cu magazinul Conformist din Mario Plaza - Dorobanti pentru brandurile Marithé+François Girbaud si Ivan Grundahl, L'armoire, Showroom Maria Lucia Hohan si Concept Store Mircea Barbulescu – Craiova”, adauga ea.

Din afacerea pe care o are, Dragomir castiga destul cat sa poata considera aceasta activitate un business.

Design-ul de palarii are tot mai multe cereri, in ciuda crizei

Design-ul de palarii are tot mai multe cereri, in ciuda crizeiKristina Dragomir sustine ca afacerea sa nu este afectata absolut deloc de criza economica actuala.

“Design-ul de palarii pe care il creez a venit ca o completare si o continuare fireasca a colectiilor de acessorii vestimentare create in studioul Dog Work. Acest design de palarie este insa un teritoriu cvasi-neexplorat al modei romanesti contemporane, drept pentru care in ultimele luni abia mai facem fata cererilor”, declara designer-ul.

Referitor la planurile de viitor pe care le are, Dragomir spune ca se pregateste pentru o expozitie de pictura combinata cu fotografie si palarii tratate ca obiecte sculpturale avand ca tema Palaria = Magia. Cel mai probabil, aceasta expozitie va avea loc in toamna.

Cat despre angajatii pe care ii are, numarul acestora va creste firesc, insa treptat. “Avem cateva oferte venite din spatiul international. Daca vom agrea aceste contracte, automat va trebui sa crestem si volumul de munca si numarul de angajati”, mentioneaza artistul.

In plus, in viitorul apropiat, aceasta vrea sa publice un manual cu rol educativ despre contextul importantei pe care o are in zilele noastre brand-ul personal, si despre cum trebuie sa ne eliberam in primul rand de banalitatea conventionalului si a uniformitatii printr-un singur accesoriu - palaria.